بیگ فارما از طرح هایی برای مقابله با سویه جدید “Omicron” رونمایی می کند – اخبار RT World

تعدادی از بزرگ‌ترین شرکت‌های داروسازی جهان، استراتژی‌هایی را برای مقابله با نوع جدید کووید-۱۹ به نام Omicron اعلام کرده‌اند، از جمله برنامه‌هایی برای تغییر واکسن‌های موجود و توسعه تقویت‌کننده‌های جدید.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) Omicron را جدیدترین مورد تعیین کرده است “نوعی نگرانی” پس از یک جلسه اضطراری در روز جمعه، هشدار داد که سویه بسیار جهش‌یافته می‌تواند عفونی‌تر از نمونه‌هایی باشد که قبلا دیده شده بود، Big Pharma به سرعت وارد حالت PR شد، زیرا چندین شرکت عجله داشتند تا نحوه مبارزه با نوع جدید را توضیح دهند.

فایزر – که یکی از متداول‌ترین واکسن‌های ایمن‌سازی کووید در جهان را در کنار شریک آلمانی خود BioNTech تولید کرده است – به فاکس بیزنس گفت که این “هوشیار ماندن” و “به طور مداوم” نظارت بر انواع جدیدی که می تواند “محافظت بالقوه فرار” از واکسن آن

«در صورتی که [a] نوع فرار از واکسن ظاهر می شود، Pfizer و BioNTech انتظار دارند که بتوانند واکسن متناسب با آن واکسن را در حدود 100 روز، مشروط به تایید مقررات، توسعه و تولید کنند. این شرکت افزود، هرچند نگفت که آیا تاکنون تحقیقات خاصی در مورد Omicron انجام شده است یا خیر.

ادامه مطلب


'Omicron': چگونه ترس از سویه جدید کووید جهان را فرا گرفت

BioNTech در بیانیه ای جداگانه اشاره کرد که Omicron “به طور قابل توجهی با انواع مشاهده شده قبلی متفاوت است زیرا دارای جهش های اضافی در پروتئین اسپایک است.” اشاره به مکانیسمی که توسط آن ویروس کرونا به سلول های میزبان دسترسی پیدا می کند و باعث عفونت می شود. این شرکت همچنین گفت که به اصطلاح “نوع فرار” میتوانست “اگر واکسن ما در سراسر جهان گسترش یابد نیاز به تعدیل واکسن داریم.”

مدرنا و جانسون و جانسون، دو سازنده بزرگ دیگر واکسن کووید، روز جمعه پیام‌های مشابهی را صادر کردند و شرکت اخیر اعلام کرد که در حال آزمایش یک واکسن تقویت‌کننده برای بزرگسالان سالم است که حاوی دوز دوز واکسن دو برابر میزان تایید شده فعلی است. مدرنا همچنین گفت که اکنون در حال مطالعه دو کاندید تقویت کننده است که به طور ویژه برای آن طراحی شده اند جهش هایی مانند جهش هایی که در نوع Omicron پدیدار شده اند را پیش بینی کنید.

J&J، که واکسن تک دوز آن با سایر واکسن های موجود در بازار متفاوت است، همچنین به فاکس گفت که در حال آزمایش اثربخشی ایمن سازی Janssen خود علیه Omicron و “نظارت دقیق” جهش در پروتئین اسپایک ویروس

“بررسی نوع جدید بسیار مهم است.” کریل دیمیتریف، رئیس صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه (RDIF) که توسعه واکسن اسپوتنیک V را سرمایه‌گذاری کرده است، در مصاحبه‌ای با RT در روز جمعه تأیید کرد. اگر مشخص شود که این سویه به واکسن‌های کنونی مقاوم است، او ابراز اطمینان کرد که دانشمندان روسی می‌توانند “واقعا به سرعت اسپوتنیک V را با نوع جدید تطبیق دهید.”

پس از نشستی با محققان چینی برای بحث در مورد امکان ایمن سازی ترکیبی، دیمیتریف همچنین خواستار همکاری عمیق تر بین المللی در ایجاد مجموعه ای متنوع از واکسن ها برای مبارزه با گونه های خطرناک تر شد.

تعیین Omicron توسط WHO، که قبلاً به عنوان نوع B.1.1.529 شناخته می شد، روز جمعه باعث وحشت تقریباً جهانی شد، از جمله محدودیت های سفر در کشورهای مختلف در چندین قاره و مخازن کردن بازارهای سهام در سراسر جهان. با این حال، با وجود هشدار، هنوز اطلاعات کمی در مورد سویه جدید وجود دارد – و نه اینکه آیا در مقایسه با انواع دیگر قابل انتقال یا کشنده تر است یا خیر – و WHO اعلام کرده است که ممکن است چندین هفته تحقیق طول بکشد تا پاسخ به این سوالات آغاز شود.