بنت اولین نخست وزیر اسرائیل است که از امارات متحده عربی بازدید می کند – RT World News

نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در بحبوحه افزایش تنش‌ها با ایران، در سفری تاریخی به امارات متحده عربی به دنبال تقویت همکاری با متحد جدید خود در خلیج فارس است.

بنت قرار است روز دوشنبه با محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی دیدار کند که اولین دیدار نخست وزیر اسرائیل در امارات است. این نشان دهنده گام بعدی در رابطه ای است که سال گذشته از طریق یک رابطه عادی شد “آکوردهای ابراهیم” توافقی که با میانجیگری دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا انجام شد.

“ما در حال بحث و گفتگو در مورد راه هایی برای تقویت همکاری های خود در تعدادی از زمینه ها، به ویژه تقویت روابط اقتصادی و تجاری خود هستیم.” بنت درست قبل از سوار شدن به هواپیما در روز یکشنبه به خبرنگاران گفت. تنها در عرض یک سال از عادی سازی روابطمان، ما پتانسیل فوق العاده شراکت اسرائیل و امارات متحده عربی را مشاهده کرده ایم و این تازه آغاز راه است.

ناگفته ماندن شاید بزرگترین نگرانی مشترک متحدان جدید بود: ایران. اسرائیل برای کمک به مهار برنامه هسته ای ایران لابی کرده است و بنا بر گزارش ها به دنبال همکاری مشترک در زمینه دفاع موشکی با کشورهای عربی خلیج فارس است که در نگرانی های خود در مورد تهران سهیم هستند.


اسرائیل اولین رزمایش نیروی دریایی را با

سفر بنت – اولین سفر او به هر یک از چهار کشور عمدتا مسلمان طرف قرارداد آبراهام – تنها یک هفته پس از آن انجام می شود که شیخ تهنون بن زاید آل نهیان، مشاور امنیت ملی امارات متحده عربی برای دیدار با ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، به تهران سفر کرد. رئیس امنیت علی شمخانی بنا بر گزارش ها، این سفر نادر برای کاهش تنش ها با ایران انجام شده است، امارات متحده عربی آن را به عنوان بزرگترین تهدید امنیتی منطقه ای خود می داند.

مذاکرات اسرائیل و امارات متحده عربی همچنین در حالی انجام می شود که دولت بنت به تصمیم گیری در مورد موافقت با توافقی که امکان تخلیه نفت خلیج فارس در بندر ایلات در دریای سرخ را می دهد یا خیر، انجام می شود. این ترتیب به امارات اجازه می دهد اساساً از اسرائیل به عنوان پل زمینی برای صادرات نفت خام به اروپا استفاده کند، زیرا نفت به سواحل مدیترانه برای بارگیری بر روی تانکرهای اروپا ارسال می شود.

پیمانکاران دفاعی اسرائیل و امارات ماه گذشته توافق کردند که به طور مشترک کشتی های بدون سرنشین برای کاربردهایی مانند جنگ ضد زیردریایی توسعه دهند. همچنین ماه گذشته، نیروی دریایی اسرائیل در مانورهای دریایی مشترک با امارات و بحرین شرکت کرد – همکاری تاریخی که رسانه های اسرائیلی آن را به عنوان پیام هشدار دهنده ای به ایران نشان دادند.