بریتانیا درایو تقویت کننده COVID-19 را برای مبارزه با “موج جزر و مدی” Omicron اعلام کرد

بریتانیا برای مبارزه با «موج جزر و مدی» Omicron، Booster Drive را اعلام کرد

بوریس جانسون گفت: “هیچ کس نباید شک داشته باشد: یک موج جزر و مدی Omicron در راه است.”

لندن:

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، روز یکشنبه نسبت به یک «موج جزر و مدی» در انتظار Omicron هشدار داد و هدفی را مطرح کرد که افراد بالای 18 سال را یک ماه تا پایان دسامبر افزایش دهند.

پس از اینکه مشاوران پزشکی کشور سطح هشدار کووید را به دلیل «افزایش سریع» عفونت از نوع جدید افزایش دادند، در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: «هیچ کس نباید شک داشته باشد: موج جزر و مدی Omicron در راه است.

جانسون، تحت فشار به دلیل ادعاهایی که او و کارکنان کریسمس گذشته محدودیت‌های کووید را نادیده گرفتند، گسترش جهش را “اورژانسی” خواند، زیرا Omicron هر دو تا سه روز دو برابر می‌شد.

وی افزود: ما از تجربه تلخ می دانیم که این منحنی های نمایی چگونه توسعه می یابند.

افزایش سطح هشدار کووید پنج مرحله‌ای از سه به چهار پس از ثبت ۱۲۳۹ مورد تایید شده دیگر از این نوع در روز یکشنبه صورت گرفت.

این تعداد کل موارد Omicron در بریتانیا را به 3,137 می رساند — که 65 درصد از مجموع 1,898 مورد روز شنبه افزایش یافته است.

بریتانیا کاهش محدودیت‌های ویروس کرونا را در ژوئن آغاز کرد و سطح هشدار در مرحله سوم بود، که به این معنی است که همه‌گیری در گردش عمومی است.

سطح چهار به معنای “انتقال زیاد است و فشار بر خدمات مراقبت های بهداشتی گسترده و قابل توجه یا در حال افزایش است”.

چهار افسر ارشد پزشکی در انگلستان، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی گفتند که این اقدام به دلیل توصیه آژانس امنیت بهداشت بریتانیا، یک نهاد بهداشت عمومی انجام شده است.

آنها گفتند: “انتقال کووید-19 در حال حاضر در جامعه زیاد است، عمدتاً هنوز توسط دلتا هدایت می شود، اما ظهور Omicron خطر اضافی و به سرعت در حال افزایش را برای خدمات عمومی و مراقبت های بهداشتی اضافه می کند.”

شواهد اولیه نشان می دهد که Omicron بسیار سریعتر از Delta گسترش می یابد و محافظت واکسن در برابر بیماری علامت دار Omicron کاهش می یابد.

داده‌های شدت در هفته‌های آتی واضح‌تر می‌شود، اما بستری‌ها از سوی Omicron در حال حاضر رخ می‌دهند و احتمالاً به سرعت افزایش می‌یابند.

افسران گفتند با توجه به اینکه محافظت از واکسن با Omicron کاهش یافته بود، تقویت کننده ها حیاتی بودند و هر دو تزریق سوم استفاده شده – Pfizer و Moderna – پاسخ ایمنی را افزایش دادند و “اثربخشی خوبی” را نشان دادند.

این اقدام به منظور کاهش فشار بر سرویس بهداشت ملی (NHS) که با عفونت‌های تنفسی فصلی مانند آنفولانزا سروکار دارد، طراحی شده است.

اقدامات بحث برانگیز

دولت خود را هدف قرار داده بود که تا پایان ژانویه به همه افراد ۱۸ ساله و بالاتر در انگلستان تزریق کند.

اما جانسون گفت که این تاریخ یک ماه جلوتر می‌آید، زیرا نداشتن سطوح بالای تقویت‌کننده‌ها می‌تواند بر NHS غلبه کند و متأسفانه منجر به مرگ‌های بسیار شود.

حدود 42 تیم برنامه ریزی نظامی در سراسر کشور مستقر خواهند شد. وی افزود: سایت های اضافی واکسیناسیون و واحدهای سیار هفت روز هفته افتتاح و فعالیت خواهند کرد.

وزارت بهداشت و مراقبت های اجتماعی گفت که بیش از 530000 تزریق تقویت کننده در روز شنبه انجام شد.

دولت‌های واگذارشده در اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی که سیاست‌های بهداشتی را تعیین می‌کنند، همگی برنامه‌های تقویت‌کننده سریع را اعلام کردند.

در انگلستان، استفاده از ماسک در بسیاری از مکان‌های عمومی سرپوشیده در جمعه گذشته اجباری شد و از روز دوشنبه به مردم توصیه می‌شود در صورت امکان از خانه کار کنند.

از روز سه‌شنبه، تماس‌های کاملاً واکسینه شده افرادی که آزمایش کووید-19 مثبت دارند، ملزم به انجام آزمایش جریان جانبی روزانه به مدت هفت روز خواهند بود.

ساجد جاوید، وزیر بهداشت گفت، اما کسانی که یک یا دو واکسن کووید دریافت نکرده‌اند، باید به مدت 10 روز قرنطینه شوند.

پاسپورت های واکسن از چهارشنبه در مکان های خاصی معرفی می شود.

نمایندگان مجلس روز سه‌شنبه به تصویب این قانون رای می‌دهند و جانسون با شورش بالقوه قابل توجهی از سوی همکاران محافظه‌کار خود مواجه می‌شود.

با این حال، این رأی گیری احتمالاً با حمایت حزب کارگر به تصویب می رسد.

بریتانیا – یکی از کشورهایی که بیشتر از کووید-19 آسیب دیده است با بیش از 146000 مرگ – کارزار واکسیناسیون گسترده خود را در دسامبر گذشته آغاز کرد.

نرخ عفونت سرسختانه بالاست و حدود 50000 تست مثبت در روز است. در لندن، Omicron حدود یک سوم کل موارد Covid-19 را تشکیل می دهد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)