
کونمینگ:
جعبههای گل رز، نیلوفر و میخک روی هم انباشته میشوند که اینفلوئنسر Caicai از یک استودیوی کوچک در بزرگترین بازار گل آسیا با تلفن هوشمند خود صحبت میکند – هزاران مشتری مشتاقانه منتظر دیدگاه او در مورد بهترین معاملات هستند.
تجارت الکترونیک یک تجارت بزرگ در چین است و اینفلوئنسرها و پخش کننده های زنده ثروت خود را با نمایش محصولات برندهای لوکس و شرکت های لوازم آرایشی به دست آورده اند.
اکنون صنعت باغبانی کشور با ارزش تخمینی 160 میلیارد یوان (25.1 میلیارد دلار) وارد عمل شده است. و زمانی که مردم خودشان از بازارها و گل فروشی ها بازدید می کردند، به طور فزاینده ای از طریق تلفن های هوشمند خود به خرید گل های شکوفه می پردازند.
خرده فروشی آنلاین اکنون بیش از نیمی از گردش مالی این بخش را تشکیل می دهد.
این جوان 23 ساله می گوید: «پنج دسته گل، فقط 39.8 یوان (6.25 دلار) برای کسانی که بلافاصله سفارش می دهند.
او به AFP می گوید: «وقتی چیزی را برای مدت طولانی می فروشید، کلمات به طور طبیعی ظاهر می شوند.
با این حال، درآمد می تواند غیر قابل اعتماد باشد.

او توضیح می دهد: “فروش گل در فصل شلوغ و شلوغ متفاوت است، بنابراین درآمد روزانه یک پخش کننده زنده بسیار متغیر است. تنها چیزی که می توانم بگویم این است که هر چه بیشتر کار کنید، خوش شانس تر خواهید بود.” جعبه های مقوایی آماده ارسال
تقاضا برای گل های شاخه بریده در چین با افزایش استانداردهای زندگی افزایش یافته است و استان جنوبی یوننان به دلیل آب و هوای معتدل در تمام سال مرکز آن رونق است.
مرکز استان کونمینگ دارای بزرگترین بازار گل در آسیا – دومین بازار بزرگ در جهان پس از Aalsmeer در هلند است.
“گل ها حیاتی هستند”
هر روز در ساعت 3 بعد از ظهر، حراج گل رز در اتاقی بزرگ که در آن بیش از 600 خریدار عرضه روزانه را پشت صفحه نمایش خود به اشتراک می گذارند، آغاز می شود.
ژانگ تائو، مسئول تدارکات بازار، میگوید: «یوننان حدود 80 درصد تولید گل در چین را تشکیل میدهد و 70 تا 80 درصد از گلهای موجود در فروش از طریق اتاق حراج ما عبور میکند.»
“این به طور متوسط نشان دهنده بیش از چهار میلیون گل فروخته شده در روز است. برای روز ولنتاین چینی، ما 9.3 میلیون گل در روز فروختیم.”
آنها در عرض 48 ساعت در سراسر چین ارسال می شوند.
در بخش خردهفروشی بازار، یک تأثیرگذار دیگر، Bi Xixi، گلها و دستههای گلها را از غرفهها به نمایش میگذارد تا به مشترکان آنلاین خود بفروشد.

این زن 32 ساله با پوشیدن لباس سنتی چینی معروف به هنفو، با عبور از یک پایه به جایگاه دیگر با گوشی خود در انتهای عصا، حدود 60000 مشترک را جمع آوری کرده است.
او گلها را برمیدارد، آنها را روی صفحه نمایشش نشان میدهد در حالی که دنبالکنندگان برای ثبت سفارشهایشان عجله دارند.
Bi Xixi پخش زنده را از اوایل سال گذشته آغاز کرد، زمانی که چین به دلیل همه گیری کووید فلج شده بود. در آن زمان او متوجه شد که مردم مشتاق دیدن گل هایی هستند که دیگر نمی توانند بیرون بخرند.
حالا، در یک روز خوب، او میگوید که توانسته است در سه ساعت پخش زنده به ارزش 150000 یوان (23500 دلار) گل بفروشد.
او حدود ده درصد کارمزد می گیرد و به آینده تجارت خوش بین است.
او می گوید: “مردم بیشتر و بیشتر از مراسم قدردانی می کنند. گل ها به آنها احساس شادی می دهند و جوانان شروع به خرید گل می کنند.”

Qian Chongjun، رئیس شرکت Dounan Flower Corporation، یکی از بزرگترین شرکتهای موجود در بازار، میگوید: بازار هنوز با اشباع فاصله دارد.
کیان می گوید: خرید هر هفته گل در بسیاری از خانواده ها به یک عادت تبدیل شده است. “من فکر می کنم که روزی آنها مانند هوا و آب به یک نیاز حیاتی تبدیل می شوند.”
(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)