گزارش وزارت بهداشت سنگاپور: Omicron عفونی تر از نوع دلتا کووید است

سنگاپور می گوید Omicron عفونی تر از نوع دلتا است: گزارش

روز یکشنبه، سنگاپور 552 مورد جدید COVID-19 را گزارش کرد

وزارت بهداشت سنگاپور گفته است که مشاهدات بالینی اولیه در سطح جهانی نشان می دهد که نوع Omicron کووید-19 در مقایسه با گونه های دلتا و بتا ویروس ممکن است قابل انتقال تر باشد و خطر عفونت مجدد بیشتری داشته باشد.

کانال نیوز آسیا روز یکشنبه در یک به‌روزرسانی در مورد نوع Omicron به نقل از این وزارتخانه گفت: «این بدان معناست که احتمال ابتلای مجدد به نوع Omicron در افرادی که از COVID-19 بهبود یافته‌اند بیشتر است.

در همین حال، شهر-ایالت روز یکشنبه یک مورد “اولیه مثبت” Omicron را گزارش کرد. این فرد 37 ساله مقیم دائم واکسینه شده در همان پروازی بود که دو مورد “مثبت اولیه” دیگر در 1 دسامبر از آفریقای جنوبی به اینجا فرود آمدند.

روز یکشنبه، سنگاپور همچنین 552 مورد جدید COVID-19 و 13 مورد مرگ مرتبط با ویروس کرونا را گزارش کرد.

این وزارتخانه گفت که در چند روز گذشته گزارش‌های آفریقای جنوبی و سایر کشورها را بررسی کرده و کارشناسان را در کشورهای آسیب‌دیده فعالانه برای به دست آوردن اطلاعات دست اول درگیر کرده است.

کانال به نقل از MOH گفت: “این بیانیه مطبوعاتی درک ما را از نوع Omicron به روز می کند، حتی در حالی که بسیاری از سؤالات بدون پاسخ روشن هستند.”

وزارت بهداشت هشدار داد که با گسترش نوع جدید در سطح جهانی، سنگاپور “باید انتظار داشته باشد موارد بیشتری را در مرزهای ما و در زمان آینده نیز در جامعه ما شناسایی کند.”

مطالعات در مورد اینکه آیا واکسن‌های کووید-19 موجود علیه نوع جدید مؤثر هستند یا نه، ادامه دارد، اما «نظری در میان دانشمندان در سراسر جهان وجود دارد که واکسن‌های کووید-19 موجود همچنان روی نوع Omicron، به ویژه در محافظت از افراد در برابر بیماری‌های شدید، کار می‌کنند. ” وزارت بهداشت گفت.

این وزارتخانه از افرادی که واجد شرایط هستند خواست تا خود را واکسینه کنند یا تزریق تقویتی خود را انجام دهند، و گفت که اجماع علمی قوی وجود دارد که انجام این کار در برابر انواع موجود و آینده COVID-19 محافظت می کند.

وزارت بهداشت با توجه به نگرانی‌ها در مورد شدت سویه ویروس، گفت موارد Omicron “بیشتر علائم خفیف را نشان داده‌اند و هیچ مورد مرگ و میر مرتبط با Omicron تاکنون گزارش نشده است”.

این وزارتخانه افزود: علائم شایع گزارش شده شامل گلودرد، خستگی و سرفه است.

در مورد گزارش‌هایی مبنی بر اینکه تعداد بستری‌های مرتبط با Omicron در میان افراد جوان در آفریقای جنوبی بیشتر است، این وزارتخانه گفت که این می‌تواند به دلیل نرخ بالای عفونت در میان جمعیت باشد.

عامل دیگر می‌تواند این باشد که بیمارانی که به دلایل غیر مرتبط با کووید-19 در بیمارستان بستری شده‌اند، می‌توانند هنگام بستری شدن در بیمارستان برای این نوع آزمایش مثبت شده باشند. وزارت بهداشت گفت: «با این حال، روزهای اولیه برای نتیجه گیری در مورد شدت بیماری است.

شیوع Omicron برای اولین بار در یک شهر دانشگاهی با جمعیت جوان تر شناسایی شد.

به گفته کارشناسان بهداشت آفریقای جنوبی، هر گونه بستری شدن در بیمارستان برای این جمعیت تاکنون کوتاه بوده است، حدود یک تا دو روز.

وزارت بهداشت گفت که باید اطلاعات بیشتری در مورد افراد مسن آلوده به نوع Omicron جمع‌آوری کند تا ارزیابی کند که آیا شدیدتر از نوع دلتا است یا خیر.

این وزارتخانه گفت: مطالعات تاکنون نشان می‌دهد که آزمایش‌های سریع آنتی‌ژن، علاوه بر آزمایش‌های واکنش زنجیره‌ای پلیمراز (PCR)، در تشخیص عفونت COVID-19 از جمله موارد Omicron مؤثر است.

وزارت بهداشت افزود: “بنابراین، آزمایش برای تشخیص زودهنگام و مهار اولیه انتقال کلیدی باقی می ماند.”

این وزارتخانه همچنین گفت که “به هماهنگی با مقامات بهداشت جهانی برای مطالعه و درک نوع Omicron ادامه خواهد داد تا بهترین پاسخ ممکن را ایجاد کند.”

به‌روزرسانی وزارت بهداشت پس از آن صورت می‌گیرد که دو مورد وارداتی در سنگاپور در روز پنجشنبه آزمایش «اولیه مثبت» برای نوع Omicron COVID-19 را نشان دادند.

این وزارتخانه هفته گذشته گفت که مسافران پس از ورود از آفریقای جنوبی با پرواز خطوط هوایی سنگاپور در 1 دسامبر، ایزوله شدند و هیچ گونه تعامل اجتماعی با یکدیگر نداشتند.

هر دوی آنها کاملاً واکسینه شده بودند و علائم خفیف سرفه و گلو خارش داشتند. وزارت بهداشت گفت که نتایج آزمایش تاییدی آنها هنوز در انتظار است.

وزارت بهداشت گفت: آزمایش سومین مورد قبل از خروج در ژوهانسبورگ در 29 نوامبر برای COVID-19 منفی بود.

به گفته این وزارتخانه، وی پس از ورود به سنگاپور به یک مرکز اختصاصی اخطار برای اقامت در خانه منتقل شد و آزمایشات PCR او در 1 و 3 دسامبر منفی بود.

وزارت بهداشت گفت که او در 4 دسامبر دچار تب و گلودرد شد و به مرکز ملی بیماری‌های عفونی (NCID) منتقل شد و در آنجا آزمایش “اومیکرون” او “مثبت اولیه” بود.

مرد کاملاً واکسینه شده و علائم خفیفی دارد. وزارت بهداشت گفت که او در حال حاضر در بخش انزوا در NCID در حال بهبود است و افزود که “او در جامعه تعاملی نداشته است و در حال حاضر هیچ مدرکی دال بر انتقال جامعه از این پرونده وجود ندارد”.

آزمایشگاه ملی بهداشت عمومی در حال انجام توالی یابی کل ژنوم برای تایید این نوع است.

از روز یکشنبه، سنگاپور از زمان شروع همه‌گیری در سال گذشته، 2 میلیون و 69 هزار و 211 مورد ابتلا به کووید-19 و 759 مورد مرگ ناشی از ویروس کرونا را گزارش کرده است.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)