بریتانیا با تاجگذاری چارلز در زمان تاجگذاری وارد عصر پادشاه شد: 10 امتیاز

بریتانیا با تاجگذاری چارلز در زمان تاجگذاری وارد عصر پادشاه شد: 10 امتیاز

چارلز سوم پس از یک عمر به عنوان وارث مادر فقیدش، ملکه الیزابت دوم، روز شنبه به عنوان پادشاه بریتانیا و 14 کشور دیگر مشترک المنافع تاجگذاری کرد. کامیلا، همسرش، بلافاصله پس از آن تاج گذاری کرد.

  1. فریادهای “خدایا پادشاه را نجات بده” از جماعت 2300 نفری در کلیسای وست مینستر به صدا درآمد و در اوج تایید مذهبی رسمی الحاق او به صدا درآمد.

  2. در بیرون، ادای احترام با تفنگ تشریفاتی در سراسر خشکی و دریا به صدا درآمد در حالی که ناقوس‌ها در کلیساهای سراسر کشور در جشن به صدا درآمدند.

  3. در حالی که بسیاری از تشریفات و مراسم پیچیده برای به رسمیت شناختن چارلز به عنوان “پادشاه بی شک” مردمش باقی مانده بود، پادشاه سعی کرد جنبه های دیگر خدمات را به روز کند.

  4. اسقف های زن برای اولین بار، و همچنین رهبران مذاهب غیر مسیحی بریتانیا در این مراسم شرکت کردند، در حالی که زبان های سلتیک آن – ولزی، اسکاتلندی و گالیکی ایرلندی – برجسته بودند.

  5. یک گروه کر انجیل برای اولین بار در مراسم تاج گذاری آواز خواندند در حالی که یک گروه کر یونانی مزموری را برای ادای احترام به پدر فقید چارلز، شاهزاده فیلیپ، که در جزیره کورفو به دنیا آمد، خواند.

  6. چارلز به عنوان پادشاه، فرماندار عالی کلیسای انگلستان است و خود را “مسیحی متعهد آنگلیکن” توصیف کرده است. اما او ریاست کشوری از نظر مذهبی و قومیتی متفاوت‌تر از کشوری است که مادرش در سایه جنگ جهانی دوم به ارث برده است.

  7. به این ترتیب، او به دنبال این بود که جماعت را بیشتر منعکس کننده جامعه بریتانیا کند و از اعضای عادی مردم دعوت کرد تا در کنار سران کشورها و خانواده سلطنتی جهانی بنشینند.

  8. در تغییر دیگری، مضامین تاج گذاری نشان دهنده علاقه مادام العمر او به تنوع زیستی و پایداری بود. لباس های تشریفاتی مربوط به تاج گذاری های قبلی دوباره مورد استفاده قرار گرفت و روغن مسح استفاده شده گیاهی بود.

  9. ریشی سوناک – اولین نخست وزیر رنگین پوست بریتانیا که در این مراسم از کتاب مقدس قرائت کرد – تاج گذاری را “بیان افتخارآمیز تاریخ، فرهنگ و سنت های ما” توصیف کرده است.

  10. پیش از این، پلیس ده ها تن از معترضان گروه ضد سلطنتی جمهوری را در حالی که در مسیر راهپیمایی برای تاج گذاری آماده می شدند، دستگیر کرد.