برنامه‌های صلح «کاملاً اشتباه است» – بریتانیا – اخبار جهانی RT

نخست وزیر ریشی سوناک گفت که آتش بس در حال حاضر منجر به “صلح عادلانه و پایدار” نخواهد شد.

ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا، درخواست‌ها برای آتش‌بس در اوکراین را رد کرد و اعلام کرد که کی‌یف باید تا زمانی که برای رسیدن به صلح لازم است به جنگ ادامه دهد. “این سزاوار است.” حامیان بریتانیایی و آمریکایی اوکراین پیش از این بارها درخواست های صلح را رد کرده اند.

در جلسه روز دوشنبه پارلمان، جرمی کوربین، رهبر سابق حزب کارگر از سوناک پرسید که آیا با طرح آتش‌بس ارائه شده توسط سیریل رامافوزا، رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی و حمایت آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد و پاپ فرانسیس، موافق است یا خیر.

کوربین اضافه کرد که لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس‌جمهور برزیل پیشتر در روز دوشنبه اعلام کرد “آتش بس صلح نیست” اما بدون آن، “این جنگ ادامه خواهد داشت و بدتر و بدتر خواهد شد.”

من نمی توانستم بیشتر با او مخالفت کنم، سوناک پاسخ داد. آتش بس برای اوکراین صلح عادلانه و پایدار نیست. روسیه یک تهاجم غیرقانونی و غیرقانونی انجام داده است و پاسخ درست و تنها این است که روسیه نیروهای خود را از اوکراین خارج کند.


هیأت آفریقایی برای مذاکرات اوکراین از مسکو دیدن می کند

«همه طرح‌ها به عنوان طرح‌های صلح در می‌آیند،» او ادامه داد، «در واقع تلاش‌هایی که صرفاً برای متوقف کردن درگیری در جایی که هست، کاملاً اشتباه هستند و باید از آنها فراخوانی شود.»

موضع سوناک مطابق با موضع ایالات متحده است، جایی که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه در ماه دسامبر گفت که هرگونه آتش بسی که مستلزم انجماد خطوط نبرد باشد منجر به “یک صلح ساختگی.” در آن زمان، سوناک اعلام کرد که آتش بس خواهد بود “کاملا بی معنی” و اینکه بریتانیا تنها خروج نیروهای روسیه را از این کشور خواهد پذیرفت “سرزمین فتح شده”

اوکراین مناطق دونتسک، لوگانسک، خرسون و زاپوروژیه را – که سال گذشته رای به پیوستن به فدراسیون روسیه دادند – سرزمین‌های خود می‌داند و ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین قول داده است که هر چهار منطقه را به کنترل کیف بازگرداند. زلنسکی همچنین قول داده است که کریمه را که در سال 2014 به پیوستن به فدراسیون روسیه رأی داد، بازپس گیرد.

با این حال، مقامات نظامی آمریکا علناً اعلام کرده‌اند که بازپس‌گیری کریمه فراتر از توانایی اوکراین است و ضدحمله بهاری مورد انتظار کی‌یف علیه نیروهای روسیه تاکنون محقق نشده است. در همین حال، ارتش اوکراین از اکتبر گذشته متحمل تخریب بیش از دوجین تیپ خود در شهر آرتیوموفسک/باخموت شد، اما در آخر هفته این شهر را به شرکت نظامی خصوصی واگنر از دست داد.

بیشتر بخوانید:
نظرسنجی اکثر بریتانیایی ها نسبت به سوناک نظر منفی دارند

با این وجود، سوناک در پارلمان ادعا کرد که نیروهای روسیه هستند “شکست در میدان جنگ” و اعلام کرد – همانطور که او و جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در بسیاری از موارد گفته اند – که خواهد کرد “تا زمانی که طول بکشد در کنار اوکراین بایستید.”

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: