بایدن پیشنهاد انتخاب مجدد را اعلام کرد – RT World News

رئیس جمهور آمریکا بار دیگر کامالا هریس معاون رئیس جمهور را به عنوان معاون خود انتخاب کرد

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، رسماً نامزدی خود را برای انتخاب مجدد در سال 2024 اعلام کرد، اقدامی که ماه ها انتظار می رفت. این اعلامیه علیرغم اینکه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که اکثر رأی‌دهندگان، از جمله اکثر دموکرات‌ها، نمی‌خواهند این پیرمرد 80 ساله به‌دنبال دور دوم انتخابات شود، اعلام شد.

بایدن در یک بیانیه ویدئویی که روز سه شنبه منتشر شد، کمپین جدید خود را مبارزه برای دموکراسی در ایالات متحده خواند. او قول خود را برای مبارزه گفتبرای روح آمریکا“، که پیام اصلی دوره 2020 او بود، همچنان معتبر است.

سوالی که ما با آن روبرو هستیم این است که آیا در سال های آینده آزادی بیشتری داریم یا آزادی کمتری؟ حقوق بیشتر یا کمتربایدن در این سخنرانی گفت. “من می دانم که می خواهم چه پاسخی داشته باشم و فکر می کنم شما نیز انجام دهید. این زمان برای از خود راضی بودن نیست. به همین دلیل برای انتخابات مجدد شرکت می کنم

این ویدئو دقیقاً چهار سال پس از آغاز کمپین ریاست جمهوری قبلی بایدن منتشر شده است. معاون رئیس جمهور کامالا هریس دوباره به او در بلیط می پیوندد.

این اعلامیه، بایدن را در مسیری قرار می‌دهد که ممکن است با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین، که به عنوان یکی از نامزدهای نامزدی جمهوری‌خواهان پیشتاز است، رقابت مجدد کند.


اکثر آمریکایی ها می خواهند از بایدن و ترامپ عبور کنند - نظرسنجی

تاکنون دو رقیب دموکرات پیشنهادات خود را برای نامزدی حزب در سال 2024 تایید کرده اند. نویسنده ماریان ویلیامسون در اواخر فوریه نامزدی خود را اعلام کرد، در حالی که رابرت اف کندی جونیور، برادرزاده جان اف کندی، رئیس جمهور، کمپین خود را در اوایل ماه جاری آغاز کرد.

بایدن به عنوان رئیس جمهور فعلی، از حمایت تشکیلات حزب و بسیاری از رسانه های برجسته برخوردار است. با این حال، به نظر می‌رسد که افکار عمومی در برابر اجرای دوم او انباشته شده است.

یک نظرسنجی توسط NBC News که روز یکشنبه منتشر شد، نشان داد که ۷۰ درصد آمریکایی‌ها و ۵۱ درصد از رای‌دهندگان حزب دموکرات نمی‌خواهند بایدن دوباره انتخاب شود. سن، غیرقابل اعتماد بودن و عملکرد ضعیف او در دوره اول ریاست جمهوری او از جمله دلایلی ذکر شد که چرا مردم ترجیح می دهند شخص دیگری را در مسابقه داشته باشند.

بایدن در سن 80 سالگی مسن ترین رئیس جمهور در حال خدمت در تاریخ ایالات متحده است. منتقدان بر این باورند که او دیگر استقامت لازم برای نقش خود را ندارد و بی میلی ظاهری او برای مصاحبه های طولانی را به عنوان مدرک ذکر می کنند. بیزاری ظاهری بایدن از مطبوعات از زمان رونالد ریگان تاکنون دیده نشده است.

بیشتر بخوانید:
سیاستمداران مسن توانایی عملکرد سیستم ایالات متحده را تهدید می کنند

ترامپ که 76 سال سن دارد، با اتهامات متعددی به دلیل تخلفات ادعایی مختلف مواجه است، اما به نظر نمی رسد مشکلات حقوقی او قصد او را برای بازگشت به کاخ سفید کاهش دهد. این سیاستمدار تفرقه افکن مدعی شده است که قربانی یک “شکار ساحرهتوسط تشکیلات سیاسی، به ویژه حزب دمکرات.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: