بازیگر دولتی “سناریوی اصلی” خرابکاری در نورد استریم است – محقق – اخبار RT World

دفتر دادستان سوئد همچنین به “تلاش های نفوذ” مختلف مرتبط با این حادثه پرمخاطب اشاره کرد.

دادستان سوئدی که در مورد خرابکاری خطوط لوله نورد استریم تحقیق می کند، گفته است که حمله توسط یک بازیگر دولتی همچنان ادامه دارد. “سناریوی اصلی مطلق” در تحقیقات خود از جنایت این در تضاد با ادعای برخی رسانه های غربی است که انگشت اتهام را به سمت الف نشانه رفته اند “گروه طرفدار اوکراین” به عنوان یک مقصر احتمالی به هیچ دولتی مرتبط نیست.

“ما معتقدیم تعیین اینکه چه کسی این کار را انجام داده است بسیار دشوار خواهد بود.” متس لیونگکویست، بازپرس، روز پنجشنبه به رویترز گفت. افرادی که پشت خرابکاری هستند مراقب بود که شواهد در یک جهت نباشد، بلکه در چندین جهت باشد.» با این حال، او گفت که نوع مواد منفجره استفاده شده در این حمله منتفی است “تعداد بسیار زیادی از بازیگران.”

گزارش های رسانه های خبری ایالات متحده، آلمان و بریتانیا قبلاً ادعا می کردند که گروه کوچکی از “طرفدار اوکراین” غواصان، احتمالاً توسط افراد ثروتمند تأمین مالی می شدند، می توانستند خرابکاری مفصل را انجام دهند. این سناریو همان چیزی است که سرویس‌های اطلاعاتی غربی معتقدند اتفاق افتاده است.

لیونگ کویست گفت که برخی از شرکت های خصوصی در این زمینه تخصص دارند “ماموریت های ویژه خاص” میتوانست “در تئوری، این کار را انجام دهید.”

ما چیزی را منتفی نمی‌دانیم، اما اینکه این یک بازیگر دولتی است که به طور مستقیم یا حداقل غیرمستقیم پشت این موضوع است، البته با توجه به همه شرایط، سناریوی اصلی ماست.» او اضافه کرد.


غرب «آنقدر مشتاق نیست که بفهمد» چه کسی نورد استریم - WaPo را بمباران کرد

انفجارهای قوی در سپتامبر گذشته در خطوط لوله نورد استریم رخ داد و پروژه های چند میلیارد دلاری را از پمپاژ گاز طبیعی روسیه به آلمان و دیگر کشورهای اروپایی ناتوان کرد. سوئد یکی از سه کشور اتحادیه اروپا است که تحقیقاتی را انجام می دهد، زیرا برخی از انفجارها در آب های این کشور رخ داده است. دو کشور دیگر دانمارک هستند که به همان دلیل سوئد یکی از سهامداران هستند و آلمان.

سیمور هرش روزنامه نگار کهنه کار تحقیقی در فوریه گزارش داد که این خرابکاری به دستور جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و توسط یک تیم مشترک ایالات متحده و نروژ انجام شده است. هر دو کشور این اتهامات را رد کردند، اما ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت که او با نتیجه گیری هرش موافق است.

واشنگتن پست این هفته گزارش داد که نورد استریم به موضوعی تبدیل شد که در جلسات غربی به دقت از آن اجتناب شد. یک منبع دیپلماتیک گفت این حادثه بوده است “مثل جسد در یک جمع خانوادگی” که همه وانمود می کنند متوجه نمی شوند. این مقاله مدعی شد که سیاستمداران در اروپا مشکوک هستند که اوکراین یا لهستان می‌توانستند پشت این حادثه بوده باشند، اما از ایالات متحده به عنوان عامل احتمالی نام برده نشد.

دفتر Ljungqvist روز پنجشنبه یک به روز رسانی رسمی در مورد تحقیقات نورد استریم منتشر کرد. این بیانیه توضیح داد که این حادثه “بدیهی است که به عرصه ای باز برای تلاش های نفوذ متفاوت تبدیل شده است” و متعهد شد که حقایق را دنبال کند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: