کره شمالی تماس های کره جنوبی را قبول نمی کند. این چه معنی می تواند داشته باشد

کره شمالی تماس های کره جنوبی را قبول نمی کند.  این چه معنی می تواند داشته باشد

خط تلفن بین کره ای در جولای 2021 بازیابی شد (پرونده)

سئول:

کره شمالی برای سومین روز متوالی به تماس‌های تلفنی بین کره‌ای که به طور منظم برگزار می‌شود، پاسخ نداده است، که باعث افزایش تنش در شبه جزیره و افزایش نگرانی در مورد ثبات منطقه شده است.

مقامات وزارت دفاع کره جنوبی گفتند که از طریق یک خط ویژه نظامی در ساعت 9 صبح و 4 بعد از ظهر روز یکشنبه با کره شمالی تماس گرفتند اما این تماس ها بی پاسخ ماندند. دو کره معمولاً دو بار در روز و هر روز با این لینک تماس برقرار می کنند. تلاش برای تماس با یک کانال ارتباطی فرامرزی که در روزهای هفته فعالیت می کند نیز در روز جمعه بی پاسخ ماند.

تنش ها در شبه جزیره به دنبال آزمایش های تسلیحاتی اخیر کره شمالی که پاسخی به مانورهای نظامی مشترک بین کره جنوبی و ایالات متحده تلقی می شود، افزایش یافته است.

رسانه دولتی کره شمالی روز شنبه گزارش داد که این کشور هفته گذشته یک آزمایش انفجار زیر آب پهپاد تهاجمی اتمی «هایل-2» خود را انجام داد. KCNA روز شنبه اعلام کرد که این پهپاد بیش از 71 ساعت در سواحل شرقی کره شمالی حرکت کرد تا اینکه کلاهک آزمایشی آن در زیر آب منفجر شد.

عدم پاسخگویی کره شمالی به تماس های روزانه ممکن است مقدمه ای برای مانورهای نظامی بیشتر این رژیم باشد. در آگوست 2017، کره شمالی به درخواست کره جنوبی برای گفتگوهای نظامی چند روز قبل از پرتاب موشک بالستیک پیونگ یانگ که بر فراز ژاپن پرواز کرد، پاسخ نداد.

خط تلفن بین کره‌ای در ژوئیه 2021 پس از نادیده گرفتن حدود یک سال توسط شمال در اعتراض به کمپین تبلیغاتی فعالان سئول در انتقاد از پیونگ یانگ بازیابی شد. با این حال، قطع تماس های تلفنی روزانه همیشه منجر به افزایش تنش نشده است. در ژوئن 2022، کره شمالی ظاهراً به دلیل نقص فنی ناشی از باران شدید به تماس تلفنی معمولی پاسخ نداد.