ایلان ماسک از «پیامدهای» آزادی بیان نمی ترسد – RT World News

مالک توییتر این هفته به دلیل توییت هایی که به شدت از جورج سوروس کمک کننده دموکرات انتقاد می کرد، مورد انتقاد قرار گرفت.

ایلان ماسک، رئیس توییتر، با رد اتهامات یهودستیزی در شبکه تلویزیونی آمریکایی CNBC در روز سه‌شنبه، گفت که حتی اگر منجر به خسارات مالی شود، به اظهارات جنجالی در شبکه‌های اجتماعی ادامه خواهد داد.

“من آنچه را که می خواهم بگویم می گویم و اگر عواقب آن از دست دادن پول باشد، همین طور باشد.” ماسک به دیوید فابر از CNBC گفت و بعداً اضافه کرد که او همینطور است “اجازه دارم آنچه را که می خواهم بگویم.”

اظهارات ماسک اندکی پس از آن بیان شد که او در روز سه شنبه به دلیل توصیف تاجر مجارستانی-آمریکایی جورج سوروس به عنوان کسی که محکوم شد “از انسانیت متنفر است” و می خواهد “فرسایش بافت تمدن” به مخاطبانش که نزدیک به 140 میلیون دنبال کننده توییتر دارند.

ماسک همچنین سوروس را – که یک اهداکننده پرکار به اهداف چپ‌گرای متعدد در ایالات متحده و خارج از کشور است – با مگنتو، ابرشرور مارول کامیکس مقایسه کرد. این موضوع انتقاد دیوید کی، گزارشگر سابق سازمان ملل متحد در مورد آزادی بیان را برانگیخت، که ماسک را در توییتر توصیف کرد. «یهودستیزی طعمه‌دار سوروس».


جورج سوروس از انسانیت متنفر است - ایلان ماسک

سوروس از یک پیشینه یهودی در مجارستان می آید و در جوانی از اشغال کشورش توسط نازی ها جان سالم به در برد. در مقام مقایسه، مگنیتو یک تبهکار کتاب مصور با پیشینه آلمانی-یهودی است که یکی از بازماندگان اردوگاه کار اجباری در مارول کامیکس بود.

حملات به سوروس اغلب به عنوان تبلیغات ضد یهودی نامیده می شود، از جمله توسط اتحادیه ضد افترا، که روز سه شنبه ماسک را به تبلیغ ضدیهودی در حمله خود به سوروس متهم کرد.

اما ماسک، که خود را به عنوان یک خودخوانده دفاع کرده است “مطلق آزادی بیان” از موضع خود در CNBC دفاع کرد و اصرار داشت که او چنین است طرفدار یهود، اگر چیزی باشد و اینکه دیدگاه او در مورد سوروس است “فقط نظر من.”

ماسک که سال گذشته با تصاحب چند میلیارد دلاری، توییتر را به مجموعه تجاری گسترده خود اضافه کرد، از زمان امضای قرارداد 44 میلیارد دلاری، موجی از اقدامات کاهش هزینه را در شرکت فناوری اجرا کرده است. او هفته گذشته در بی‌بی‌سی اعتراف کرد که بیش از 80 درصد از نیروی کار توییتر را از زمان تصدی مسئولیت اخراج کرده است.

او اضافه کرد که توییتر است “بستن” حتی پیش از معرفی لیندا یاکارینو، مدیر تبلیغاتی در ماه آینده، به عنوان مدیر اجرایی جدید شرکت به جای ماسک – و اینکه او قصد دارد از برخی از 6000 کارمندی که در کاهش های اخیر اخراج شده اند بخواهد به شبکه توییتر بازگردند. “اگر آنها خیلی از ما عصبانی نباشند.”

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: