ایران یک نفتکش دیگر را توقیف کرد (ویدئو) – RT World News

نیروهای تهران دو کشتی از این نوع را از زمانی که ایالات متحده هفته گذشته مسدود کرد، محموله نفت ایران را به تصرف خود درآورده اند

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران روز چهارشنبه با استفاده از قایق‌های تندرو یک نفتکش را در تنگه هرمز توقیف کرد. تهران این توقیف را تایید کرد که دومین حادثه تلافی جویانه از زمانی است که طبق گزارش ها آمریکا هفته گذشته یک محموله نفت خام ایران را مسدود کرد.

نیروی دریایی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: نفتکش نیووی، یک نفتکش با پرچم پاناما که توسط تانکرهای هوشمند مستقر در یونان اداره می‌شود، در حین عبور از تنگه توسط 12 قایق تهاجمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی محاصره شد. فیلم‌های ویدیویی منتشر شده توسط نیروی دریایی نشان می‌دهد که قایق‌ها تانکر را اسکورت می‌کنند، ظاهراً پس از دستور تغییر مسیر.

این کشتی ظهر روز سه‌شنبه دوبی را ترک کرده بود و قرار بود تا بعدازظهر چهارشنبه به بندر فجیره امارات برسد، اما دور زده و به سمت آب‌های ایران منحرف شد.

مقامات تهران به خبرگزاری میزان به قوه قضائیه ایران گفتند که نیووی در پی شکایت حقوقی نامشخصی از سوی شاکی توقیف شد.

این حادثه پس از آن رخ داد که پنج‌شنبه گذشته کشتی Advantage Sweet توسط کماندوهای ایرانی در خلیج عمان هجوم برد. کشتی با پرچم جزایر مارشال متعلق به یک شرکت چینی است، اما برای انتقال محموله نفت به ایالات متحده برای غول نفتی آمریکایی شورون اجاره شده بود.


پخش ایرانی توقیف نفتکش را نشان می دهد (فیلم)

تصاویر ویدئویی دراماتیک منتشر شده توسط تهران، کماندوها را نشان می‌دهد که از هلیکوپترها روی عرشه کشتی پیش از حرکت به سمت پل آن راپل می‌کنند.

نیروی دریایی ایالات متحده هر دو تصرف را به عنوان بر خلاف قوانین بین المللی و مخل امنیت و ثبات منطقه است. با این حال، مقامات آمریکایی به این واقعیت اشاره نکردند که بلافاصله قبل از توقیف روز پنجشنبه، مقامات آمریکایی یک محموله نفت ایران را به مقصد چین توقیف کردند. فایننشال تایمز به نقل از مقامات ناشناس گزارش داد که این کشتی در یک عملیات اجرایی آشکار تحریم ها به سمت ایالات متحده هدایت شد.

ایالات متحده و متحدانش اغلب از حمل و نقل نفت ایران در دریا جلوگیری می کنند و تهران معمولاً به آن پاسخ می دهد. نیروهای ایرانی سال گذشته دو کشتی با پرچم یونان را در تنگه هرمز توقیف کردند، پس از آن که یونان به آمریکا اجازه تخلیه نفتکش ایرانی را در آب‌های یونان داد. در سال ۲۰۱۹، ایران دو نفتکش با پرچم بریتانیا را پس از توقیف یک نفتکش ایرانی در جبل الطارق توسط بریتانیا توقیف کرد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: