ایران واکسن‌های کووید-۱۹ را صادر می‌کند – RT World News

دولت ایران اعلام کرده است که صادرات واکسن‌های کووید-19 خود را به سایر کشورها آغاز خواهد کرد، زیرا تهران با مجارستان در مورد شناسایی متقابل مجوزهای واکسن کووید-19 به توافق رسیده است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه روز پنجشنبه در گفت و گو با رسانه های داخلی گفت: دانشمندان ایرانی در ماه های اخیر موفق به تولید انبوه واکسن های بومی شده اند.

ادامه مطلب


جنگ جهانی سوم در حال حاضر آغاز شده است - روسیه

عبداللهیان متعهد شد که ایران به زودی صادرات نفت خود را به خارج از کشور آغاز خواهد کرد و آنها را با کیفیت بالا معرفی کرد. با این حال، تردیدهای جدی در مورد اثربخشی آنها وجود دارد و سؤالاتی در مورد شیوه های آزمایشی درگیر باقی می ماند.

وزیر امور خارجه پس از دیدار دوجانبه با وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان، پیتر شیارتو، صحبت می کرد که در آن دو طرف به توافقات متعددی دست یافتند، از جمله اقدام مجارستان برای به رسمیت شناختن پاسپورت واکسن ایرانی.

ما در مورد افغانستان و کمک به مردم آن کشور صحبت کردیم. وزیر خارجه مجارستان محموله ای از واکسن های اهدایی را برای واکسیناسیون چهار میلیون تبعه افغانستان در ایران آورد. دیپلمات ارشد ایرانی افزود.

مشخص است که تنها یکی از حداقل پنج واکسن تولید شده بومی به تولید انبوه رسیده است.

کوویدایران برکت به طور گسترده توسط مقامات ایرانی مورد تحسین قرار گرفته است و ادعا می کنند که این واکسن یکی از موثرترین واکسن های جهان است.

ایران 11 واکسن را برای استفاده علیه کووید-19 تأیید کرده است، از جمله واکسن AstraZeneca، که توسط ابتکار عمل به اشتراک گذاری شات Covax ارائه شده است.