ایالت اتحادیه اروپا برای جشن پیروزی جنگ جهانی دوم بر نازی ها جریمه صادر می کند – RT World News

پلیس استونی به شهروندان خود از نمایش هرگونه پرچم و نماد روسیه یا شوروی یا پخش “موسیقی تهاجمی” هشدار داده است.

پلیس محلی هشدار داده است که حمل پرچم شوروی یا استفاده از هر نماد دیگری که مقامات آن را توهین آمیز تلقی می کنند ممکن است در روز پیروزی برای استونی ها گران تمام شود. تالین همچنین هرگونه گردهمایی را که می تواند اینگونه تعبیر شود غیرقانونی اعلام کرده است.حمایت از پرخاشگری،که می گوید روسیه علیه اوکراین به راه انداخته است.

النا میروشنیچنکو، سرهنگ دوم پلیس و اداره حفاظت مرزی در استان پیهجا، در گفت‌وگو با رسانه Postimees روز پنج‌شنبه، گفت که در حالی که مردم اجازه دارند در روز 9 مه بر روی قبرها و یادبودهای جنگ جهانی دوم گل بگذارند، اما نباید گل بگذارند. آنها “هر گونه نماد و نباید به موسیقی تهاجمی در تلفن همراه خود گوش دهید.

این مقام به مردم یادآوری کرد که هرگونه راهپیمایی با پرچم روسیه یا شوروی یا جمهوری های دونباس روسیه اکیدا ممنوع است. همچنین هرگونه پرچم یا پلاکارد منقش به حروف لاتین Z و V که نماد عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین است، ممنوع است.

میروشنیچنکو تاکید کرد که پلیس قرار نیستدر هر گفتگو با هر کسی شرکت کنید” نقض قوانین است. متخلفان می توانند انتظار داشته باشند که تا سقف 1200 یورو (1345 دلار) جریمه شوند یا حتی به زندان محکوم شوند.


دادگاه آلمان ممنوعیت پرچم اوکراین را لغو کرد

او همچنین فاش کرد که نیروهای امنیتی استونی از نزدیک فعالیت های رسانه های اجتماعی را پیش از روز پیروزی زیر نظر دارند.

این مقام رسمی به استونیایی ها توصیه کرد کهفکر کن چی میفرستی” قبل از به اشتراک گذاشتن هر تبریک.

مهم ترین [thing] آنجاست [should be] هیچ نماد تهاجمی در این پیام ها وجود ندارد که از جنگ حمایت می کند،میروشنیچنکو تصریح کرد.

اواخر ماه گذشته، مقامات در یکی دیگر از جمهوری‌های شوروی سابق، مولداوی، به مردم نسبت به نمایش روبان‌های سنت جورج که در دو دهه گذشته به نماد جشن‌های 9 مه در روسیه تبدیل شده‌اند، هشدار دادند.

دورین ریسین، نخست وزیر مولداوی تاکید کرد که افرادی که از این ممنوعیت تخلف کنند با جریمه نقدی مواجه خواهند شد.

پارلمان این کشور سال گذشته روبان همراه با حروف “Z” و “V” را به عنوان تبلیغ “غیرقانونی” اعلام کرد.تجاوز روسیه

اوایل ماه گذشته، دادگاه قانون اساسی مولداوی حکمی را صادر کرد که برخی از سیاستمداران مخالف آن را لغو ممنوعیت تفسیر کردند. با این حال، قضات سریعاً توضیح دادند که اینطور نیست.

به گزارش رسانه های مولداوی، سال گذشته بیش از 300 نفر به دلیل استفاده از این روبان جریمه شدند.