ایالات متحده در تلاش برای جلوگیری از جنگ جهانی سوم و در عین حال حمایت از اوکراین – کاخ سفید – اخبار RT World

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پس از دیدار با همتای اوکراینی خود در اجلاس سران G7 در ژاپن، کمک های نظامی بیشتری به کی یف اعلام خواهد کرد.

در حالی که جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی مجلس نمایندگان روز شنبه گفت، ایالات متحده به گونه‌ای به اوکراین تسلیحات می‌دهد که از تشدید تنش جلوگیری کند.

رئیس جمهور جو بایدن دستور اصلی این است که ما هر کاری که بتوانیم برای حمایت از اوکراین در دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی خود انجام خواهیم داد. سالیوان طی یک کنفرانس مطبوعاتی در حاشیه اجلاس G7 در شهر هیروشیما ژاپن گفت.

در حالی که واشنگتن این کمک را ارائه می دهد «به‌گونه‌ای پیش می‌رویم که از جنگ جهانی سوم جلوگیری شود – این قانون دست نخورده باقی مانده است.» او بیان کرد.

در این کنفرانس مطبوعاتی تعدادی سوال در مورد عرضه احتمالی جنگنده های F-16 به کی یف مطرح شد. روز جمعه، بایدن به رهبران گروه ۷ گفت که واشنگتن از تلاش بریتانیا، هلند و دیگر کشورهای اروپایی برای آموزش خلبانان اوکراینی برای پرواز با جت های ساخت آمریکا حمایت خواهد کرد.

در حالی که آموزش در ماه‌های آینده پیش می‌رود، ما با متحدان خود برای تعیین زمان تحویل هواپیما، چه کسی و چه تعداد هواپیما کار خواهیم کرد.» سالیوان توضیح داد.


ایالات متحده اجازه می دهد تا متحدان F-16 به اوکراین منتقل شوند - رسانه ها

برای ماه‌ها، ایالات متحده تلاش اوکراین برای F-16 را رد می‌کرد و از این مقام ارشد خواسته شد تا در مورد تغییر موضع دولت بایدن در مورد این موضوع توضیح دهد.

واشنگتن تجهیزاتی را در اختیار ارتش اوکراین قرار می دهد “در یک مقطع زمانی معین مورد نیاز است” او گفت.

به گفته سالیوان، زمانی که کی یف برای عملیات تهاجمی بهار و تابستان برنامه ریزی می کرد، هواپیماهای جنگی ضروری نبودند. اما حالا «ما به لحظه‌ای رسیده‌ایم که زمان آن فرا رسیده است که به جاده نگاه کنیم و بگوییم، «اوکراین به عنوان بخشی از یک نیروی آینده به چه چیزی نیاز دارد تا بتواند همزمان با پیشروی ما از تجاوز روسیه جلوگیری کرده و از آن دفاع کند؟» ” او اضافه کرد.

سالیوان گفت که جت های جنگنده F-16 بودند “بخشی از آن ترکیب.” هرگونه تحویل آینده هواپیما به اوکراین با هم تلفیق نخواهد شد با این گزاره اساسی که ایالات متحده حملات به خاک روسیه را امکان پذیر نمی کند یا از آنها حمایت نمی کند. او حفظ کرد.

پولیتیکو روز جمعه گزارش داد که انتظار می رود بایدن پس از دیدار با ولادیمیر زلنسکی همتای اوکراینی خود در هیروشیما در آخر هفته، بسته کمک نظامی 375 میلیون دلاری دیگری را برای کیف اعلام کند. به گفته مقامات ایالات متحده و اوکراین، این شامل گلوله های توپخانه، خودروهای زرهی و سلاح های ضد تانک بیشتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید:
ایالات متحده در ترور شخصیت های عمومی روسیه – مسکو

مسکو بارها تحویل تسلیحات به اوکراین توسط ایالات متحده و متحدانش را محکوم کرده و استدلال می‌کند که این سلاح‌ها فقط جنگ را طولانی می‌کنند و خطر جنگ نیابتی غرب را افزایش می‌دهند. کرملین همچنین گفته است که این تدارکات احتمال رویارویی مستقیم بین روسیه و ناتو را افزایش می دهد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: