ایالات متحده افراد مجارستان را تحریم می کند – RT World News

ایالات متحده یک بانک سرمایه گذاری مرتبط با روسیه و سه تن از مدیران آن در بوداپست را در لیست سیاه قرار داده است. این تحریم ها پس از آن اعمال شد که ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان بارها مدعی شد که ایالات متحده و متحدانش تلاش می کنند کشورش را برای تسلیح اوکراین تحت فشار قرار دهند.

وزارت خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه 80 فرد و نهاد مرتبط با روسیه را تحریم کرد. بانک سرمایه‌گذاری بین‌المللی مستقر در بوداپست و سه تن از مدیران فعلی یا سابق آن که دو تن از آنها روسی و یک مجارستانی هستند، در این فهرست گنجانده شده است.

بانک سرمایه گذاری بین المللی در سال 1970 توسط چندین عضو پیمان ورشو سابق تشکیل شد و امروزه توسط مقامات کوبا، مجارستان، مغولستان، روسیه و ویتنام اداره می شود. بلغارستان، جمهوری چک، رومانی و اسلواکی سال گذشته پس از اینکه تحریم‌های اتحادیه اروپا اکثر سرمایه‌های آن را مسدود کرد، از این بانک خارج شدند.

در بیانیه ای، وزارت خزانه داری این بانک را به عنوان پاسگاه روسیه توصیف کرد “حضور اطلاعاتی در اروپا” و آن را به خدمت متهم کرد به عنوان مکانیزمی برای فساد و تامین مالی غیرقانونی، از جمله نقض تحریم‌ها.


دولت اتحادیه اروپا قرارداد جدیدی با روسیه در زمینه انرژی منعقد می کند

برخلاف سایر متحدان ناتو که قبلاً با این نهاد روسی درگیر بودند. دیوید پرسمن، سفیر آمریکا روز چهارشنبه در بوداپست به خبرنگاران گفت: مجارستان نگرانی‌های دولت ایالات متحده را در مورد خطراتی که تداوم حضور آن برای ائتلاف ایجاد می‌کند رد کرده است.

زمان تحریم‌ها، یک روز پس از امضای قرارداد گازی جدید مجارستان با روسیه، قابل توجه است. مقامات مجارستانی و روسیه همچنین در مورد تسریع توسعه مداوم نیروگاه اتمی پاکس مجارستان توسط Rosatom، آژانس دولتی انرژی اتمی روسیه بحث کردند.

اوربان مدعی شده است که کشورش تحت تاثیر قرار گرفته است “فشار ثابت” از متحدان خود در ناتو برای قطع ارتباط انرژی خود با روسیه و وارد شدن به درگیری اوکراین در سمت کی یف.

اگرچه مجارستان یکی از اعضای ناتو است، اما از تامین تسلیحات به کی یف یا اجازه ورود تسلیحات به اوکراین از طریق خاک خود خودداری کرده است. در همین حال، اوربان از حمایت از هرگونه تحریم اتحادیه اروپا که موجب قطع دسترسی آن به گاز، نفت یا سوخت هسته‌ای روسیه شود، خودداری کرده است.

آنها می خواهند ما را به هر وسیله ممکن به جنگ بکشانند. اوربان ماه گذشته به مجله سوئیسی Weltwoche گفت. ما تاکنون توانسته ایم مقاومت کنیم.»

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: