اوکراین چند ساعت قبل از اعزام سفیر چین به رگبار روسیه را سرنگون کرد

اوکراین چند ساعت قبل از اعزام سفیر چین به رگبار روسیه را سرنگون کرد

اوکراین روز سه شنبه اعلام کرد که رگبار کامل پهپادهای روسی را سرنگون کرده است. (فایل)

کیف:

اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد که یک شبه رگبار کامل از پهپادها و موشک‌های روسیه را – از جمله شش موشک پیشرفته Kinzhal – ساعت‌ها قبل از سفر فرستاده ویژه چین سرنگون کرده است.

موج حملات فقط بیش از یک هفته پس از آن رخ داد که کیف اعلام کرد برای اولین بار یک موشک کینژال را با استفاده از سامانه های پاتریوت تامین شده توسط ایالات متحده سرنگون کرده است.

موفقیت روزافزون اوکراین در از بین بردن ده ها پهپاد و موشک روسی نشان دهنده تقویت دفاع هوایی این کشور پس از زمستان حملات سیستمیک به زیرساخت های کلیدی است.

“یک موفقیت باورنکردنی دیگر برای نیروی هوایی اوکراین!” الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع در یک پست توییتری اعلام کرد.

وزارت دفاع گفت: سامانه‌های پدافند هوایی اوکراین در مجموع 18 موشک، از جمله انواعی که کرملین به عنوان “ایده‌آل” معرفی کرده بود، و همچنین 9 فروند پهپاد را منهدم کردند.

انتظار می رود نماینده ویژه پکن، دیپلمات عالی رتبه لی هوی، به عنوان بخشی از یک تور اروپایی برای ترویج مذاکرات صلح به رهبری پکن در مورد جنگ در اوکراین، برای یک سفر دو روزه وارد کیف شود.

یک منبع دولتی اوکراین بدون ارائه جزئیات به خبرگزاری فرانسه گفت: «انتظار می رود که وی با وزیر امور خارجه (وزیر خارجه) و سایر مقامات عالی رتبه دیدار کند.

لی هوی به بالاترین رتبه دیپلمات چینی تبدیل خواهد شد که از زمان تهاجم سال گذشته مسکو به این کشور جنگ زده سفر کرده است و سفر او سه هفته پس از گفتگوی تلفنی رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی با همتای چینی خود شی جین پینگ انجام می شود.

پکن گفته است که هدف از این سفر “ارتباط با همه طرف ها در مورد حل و فصل سیاسی بحران اوکراین” است.

شی جین پینگ، که قصد دارد چین را به عنوان یک میانجی بی طرف قرار دهد، در ماه مارس از مسکو بازدید کرد و به دلیل امتناع از محکوم کردن جنگ کرملین علیه همسایه خود مورد انتقاد قرار گرفت.

سفر لی هوی همچنین پس از آن صورت می گیرد که ولودیمیر زلنسکی یک تور گردباد از پایتخت های بزرگ اروپایی را برای ترغیب متحدان اوکراین به افزایش حمایت نظامی به پایان رساند.

“مثل موش در تله موش”

تور او برای تقویت کمک های نظامی برای کمک به آمادگی بیشتر نیروهایش برای نبرد در ایتالیا، با بازدیدهای آخر هفته از فرانسه و آلمان و پس از آن توقف در بریتانیا آغاز شد.

اما پرزیدنت زلنسکی هنوز نتوانسته است در هدف مورد نظر خود برای به خدمت گرفتن جت های جنگنده غربی برای به دست گرفتن فرماندهی آسمان ها موفق شود، اگرچه ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا روز دوشنبه اعلام کرد که آماده سازی برای افتتاح یک مدرسه پرواز برای آموزش خلبانان اوکراینی است.

فرانسه نیز پیشنهاد آموزش خلبانان جنگنده اوکراینی را داده است، اگرچه رئیس جمهور امانوئل مکرون ارسال هواپیماهای جنگی به کیف را رد کرد.

با این وجود، رئیس جمهور زلنسکی اواخر روز دوشنبه گفت که “با بسته های دفاعی جدید به خانه بازمی گردد”.

در خط مقدم، نبرد در شرق منطقه دونتسک، به ویژه برای شهر باخموت زخمی شده از جنگ بالا گرفته است.

اوکراین اولین دستاوردهای خود را در چند هفته اخیر در اطراف شهر به ثبت رسانده است و رئیس گروه شبه نظامی واگنر روسیه عملکرد مسکو در اطراف این شهر کلیدی را مورد انتقاد قرار داده است.

فرمانده نیروی زمینی اوکراین، اولکساندر سیرسکی، روز سه‌شنبه گفت که از باخموت بازدید کرده است تا به سربازانی که در طولانی‌ترین نبرد تهاجم می‌جنگند، جوایز اهدا کند.

او گفت: «مردان واگنر مانند موش‌ها در تله موش به باخموت رفتند.

وی افزود: با استفاده از اصل پدافند فعال، در برخی مناطق نزدیک باخموت از اقدامات ضد حمله ای استفاده می کنیم.

رئیس منطقه دونتسک که باخموت در آن قرار دارد، روز سه‌شنبه اعلام کرد که در درگیری‌های 24 ساعت گذشته پنج غیرنظامی کشته و چهار غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)