پکن:
به نظر یک ماشین معمولی است، اما تاکسی سفید کنار حاشیه، کسی را ندارد که آن را رانندگی کند، و برای دریافت مسیر و پرداخت با مشتریان به صورت دیجیتالی ارتباط برقرار میکند.
پکن این هفته اولین تاکسی خودران خود را برای استفاده تجاری تایید کرد و ده ها تاکسی به اصطلاح “روباتاکسی” را به خیابان های پایتخت چین آورد.
این وسایل نقلیه تنها می توانند دو مسافر را در یک زمان حمل کنند و محدود به منطقه Yizhuang در جنوب شهر هستند.
یکی از کارمندان شرکت تاکسیرانی نیز در صورت نیاز به مداخله ناگهانی جلوی ماشین می نشیند، اما وسیله نقلیه خودش رانندگی می کند.
این عرضه یک گام مهم رو به جلو برای جاهطلبیهای بدون راننده غول فناوری چینی بایدو و استارتآپ Pony.ai است که به آنها چراغ سبز برای استقرار خودروها در روز پنجشنبه داده شد.
اما انتظار میرود سالها طول بکشد تا تاکسیها بهدلیل مقررات و الزامات ایمنی، بدون دخالت انسان به طور کامل کار کنند.
توسعه دهندگان امیدوارند مصرف کنندگان چینی – که تجارت الکترونیک، پرداخت های آنلاین و سایر راه حل های دیجیتال را پذیرفته اند – به سرعت به احساس سفر با ماشین بدون راننده عادت کنند.
پنگ جون، یکی از بنیانگذاران Pony.ai گفت که کلید پیشبرد این صنعت «سیاست، فناوری و پذیرش عمومی» است.
به گفته این استارت آپ تحت حمایت تویوتا، بیش از 500000 سفر در رباتاکسی Pony.ai در مراحل اولیه آزمایش انجام شده است.
مسافرانی که از ماشینهای «Apollo Go» بایدو استفاده میکنند باید برنامهای به نام «Luobo kuaipao» – به معنی «تربچه دویدن» – دانلود کنند و میتوانند در یکی از 600 نقطه تحویل و تحویل تاکسی سوار شوند.
شصت و هفت تاکسی بایدو در جادههای پکن هستند که برای یک سفر 5.9 کیلومتری (3.66 مایلی) چیزی بیش از دو یوان (0.30 دلار) دریافت میکنند.
استارت آپ AutoX تحت حمایت علی بابا و غول سواری DiDi Chuxing نیز پروژه های آزمایشی روباتاکسی را در شهرهای سراسر کشور اجرا کرده اند.
(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)