اندرو فارست، میلیاردر معدنی استرالیایی، به ناشران کمک می کند تا با گوگل و فیس بوک با محتوا مواجه شوند.

میلیاردر استرالیایی برای کمک به ناشران با Google، Facebook Deal

گوگل و فیسبوک از آن زمان تاکنون با اکثر شرکت های رسانه ای اصلی استرالیا قراردادهای مجوز منعقد کرده اند.

سیدنی:

سازمان بشردوستانه اندرو فارست، میلیاردر معدنی استرالیایی، به 18 ناشر خبری کوچک در این کشور کمک می کند تا به طور جمعی با گوگل و فیس بوک برای تضمین قراردادهای مجوز برای عرضه محتوای خبری مذاکره کنند.

بنیاد میندرو فارست روز دوشنبه اعلام کرد که درخواستی را به سازمان تنظیم کننده رقابت این کشور، کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا (ACCC) ارسال می کند و به ناشران اجازه می دهد بدون نقض قوانین رقابت، چانه زنی کنند.

فارست، ثروتمندترین مرد استرالیا، رئیس و بزرگترین سهامدار گروه معدنکاری سنگ آهن Fortescue Metals است. بر اساس بررسی مالی استرالیا، او حدود 27.2 میلیارد دلار استرالیا (19.7 میلیارد دلار) دارایی خالص دارد.

فیس‌بوک و گوگل شرکت آلفابت از ماه مارس ملزم شده‌اند با رسانه‌های استرالیایی برای محتوایی که ترافیک و تبلیغات را به وب‌سایت‌هایشان هدایت می‌کند، مذاکره کنند. اگر این کار را نکنند، ممکن است دولت مذاکره را به عهده بگیرد.

هر دو شرکت از آن زمان تاکنون با اکثر شرکت های رسانه ای اصلی استرالیا قراردادهای مجوز منعقد کرده اند، اما با بسیاری از شرکت های کوچک قراردادی منعقد نکرده اند. دولت فدرال قرار است در ماه مارس بررسی اثربخشی این قانون را آغاز کند.

Frontier Technology، ابتکار Minderoo، گفت که به ناشران کمک خواهد کرد.

اما مک‌دونالد، مدیر خط‌مشی Frontier Technology در بیانیه‌ای گفت: «به ناشران کوچک استرالیایی که روزنامه‌نگاری با منافع عمومی را برای جوامع خود تولید می‌کنند، باید فرصتی مشابه با ناشران بزرگ برای مذاکره برای استفاده از محتوای خود برای منافع عمومی داشته باشند.

سخنگوی گوگل در پاسخ به این ابتکار، بیانیه قبلی را ارسال کرد که گفت: “مذاکرات با ناشران در هر اندازه ادامه دارد.” فیس بوک گفته است که “از مدت ها قبل از ناشران مستقل کوچکتر پشتیبانی می کند.”

مک دونالد گفت 18 ناشر کوچک شامل نشریات آنلاین هستند که مخاطبان چندفرهنگی را جذب می کنند و بر مسائل در سطح محلی یا منطقه ای تمرکز می کنند.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که ACCC در اواخر ماه گذشته به یک نهاد به نمایندگی از 261 ایستگاه رادیویی اجازه داد تا در مورد یک قرارداد محتوا مذاکره کنند.

سازمان‌های خبری که درآمد تبلیغاتی خود را به جمع‌آوری‌های آنلاین از دست داده‌اند، سال‌ها از شرکت‌های بزرگ فناوری که از محتوا در نتایج جستجو یا سایر ویژگی‌ها بدون پرداخت استفاده می‌کنند، شکایت دارند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)