اولین پرواز غیرنظامی پس از 20 سال در میدان هوایی جلال آباد افغانستان: گزارش

اولین پرواز غیرنظامی پس از 20 سال در میدان هوایی جلال آباد افغانستان: گزارش

طالبان در 15 اوت وارد کابل شد و باعث شد دولت تحت حمایت ایالات متحده از قدرت کناره گیری کند. (فایل)

پذیرش – پذیرفته شدن:

به گزارش رسانه ها، نخستین پرواز غیرنظامی در 20 سال گذشته در یک میدان هوایی در شهر جلال آباد در استان ننگرهار در شرق افغانستان به زمین نشست.

به نقل از خبرگزاری روسی اسپوتنیک، در این بیانیه آمده است: “اولین پرواز غیرنظامی به میدان هوایی ننگرهار پس از 20 سال وقفه انجام شد… یک هواپیما با کمک های بشردوستانه از ایران وارد شد.”

مقامات ولایتی روز شنبه گفتند که میدان هوایی جلال آباد آماده پذیرایی از پروازهای داخلی و خارجی است، زیرا تمام مسایل فنی و امنیتی برطرف شده است.

سرپرست فرودگاه سپین غار شهزاد گفت: کادر فنی این فرودگاه در حال انجام وظیفه هستند. طلوع نیوز به نقل از شهزاد گفت: “ما همه امکانات را برای فعالیت فنی داریم. کادر فنی همه حضور دارند. شما شاهد پروازها خواهید بود.”

شیخ ندا احمد، رئیس بخش امنیتی ننگرهار گفت: “ما به شهروندان و جهان اطمینان می دهیم که میدان هوایی ننگرهار (جلال آباد) برای پروازها کاملا آماده است.”

در همین حال، نمایندگان ویژه ایران در امور افغانستان برای دیدار با مقامات طالبان وارد کابل پایتخت شدند. هر دو طرف بر تقویت همکاری در تعدادی از موضوعات از جمله کمک های بشردوستانه توافق کردند.

طالبان در 15 اوت وارد کابل شد و باعث شد دولت تحت حمایت ایالات متحده از قدرت کناره گیری کند. در اواخر ماه سپتامبر، این سازمان ترکیب دولت موقت جدید افغانستان را اعلام کرد.

این کشور در حال حاضر تحت تاثیر بحران اقتصادی، انسانی و امنیتی عمیق پس از تسلط طالبان قرار دارد.

جامعه جهانی، از دولت ها گرفته تا سازمان های غیر دولتی، کمک های مختلفی را به مردم افغانستان ارائه کرده است.