امانوئل ماکرون می گوید فرانسه خلبانان جنگنده اوکراینی را در بحبوحه جنگ آموزش می دهد

امانوئل ماکرون می گوید فرانسه خلبانان جنگنده اوکراینی را در بحبوحه جنگ آموزش می دهد

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه گفت: ما درها را برای آموزش خلبانان باز کرده ایم.

پاریس:

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه روز دوشنبه گفت که کشورش در را برای آموزش خلبانان جنگنده اوکراینی باز کرده است، حتی اگر او ارسال هر گونه هواپیمای جنگی به کیف را رد کند.

مکرون یک روز پس از دیدار ولودیمیر زلنسکی، رهبر اوکراین از پاریس در دومین سفر از زمان حمله روسیه به همسایه طرفدار غربی خود در فوریه سال گذشته، صحبت کرد.

وی در مصاحبه ای تلویزیونی با شبکه تلویزیونی TF1 گفت: “ما درها را برای آموزش خلبانان باز کرده ایم و این کار را با چندین کشور اروپایی دیگر که آنها نیز آماده هستند، باز کرده ایم. فکر می کنم مذاکرات با آمریکایی ها در حال انجام است.”

او بدون ارائه جزئیات بیشتر گفت: «آموزش می تواند از هم اکنون آغاز شود.

پس از ماه‌ها بن‌بست، اوکراین برای بازپس‌گیری زمین‌های تصرف شده توسط روسیه آماده می‌شود و از کمک‌های نظامی برای کمک به نیروهایش برای آمادگی بیشتر برای نبرد حمایت می‌کند.

ماکرون و زلنسکی یکشنبه شب شام خوردند، در حالی که رهبر اوکراین از چندین کشور اروپایی بازدید کرد تا ذخایر تسلیحات خود را تقویت کند.

آنها پس از آن در بیانیه ای مشترک گفتند: «در هفته های آینده، فرانسه چندین گردان را با ده ها خودروی زرهی و تانک سبک از جمله AMX-10RC آموزش و تجهیز خواهد کرد».

مکرون از ارائه جزئیات بیشتر در مصاحبه TF1 خودداری کرد.

او گفت: «ما تصمیم گرفتیم مهمات بیشتری تحویل دهیم.

فرانسه همچنین تصمیم گرفته بود به “آموزش نیروهای خود، گردان هایی که مسئولیت ضد حمله را بر عهده خواهند داشت” و همچنین “تعمیر خودروها و توپ ها” کمک کند.

او گفت: “فرانسه همچنان همان موضع را دارد: کمک به مقاومت اوکراین. در حال حاضر چیزهای زیادی در خطر است، زیرا موفقیت این ضد حمله برای ظرفیت ایجاد صلح پایدار تعیین کننده خواهد بود.”

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)