الی کوهن وزیر خارجه اسرائیل

الی کوهن وزیر خارجه اسرائیل

الی کوهن اواخر امروز با نخست وزیر مودی دیدار خواهد کرد.

دهلی نو:

الی کوهن، وزیر امور خارجه اسرائیل که برای سفر به هند به سر می برد، امروز گفت که موضوع توافقنامه تجارت آزاد هند و اسرائیل (FTA) را با نخست وزیر نارندرا مودی مطرح خواهد کرد.

الی کوهن اواخر امروز با نخست وزیر مودی دیدار خواهد کرد.

وزیر امور خارجه اسرائیل که پیشتر از امروز در سفری سه روزه به هند بود، تصمیم گرفت به دلیل به روز رسانی امنیتی در میان اقدامات ارتش اسرائیل علیه اعضای جنبش جهاد اسلامی فلسطین، سفر خود را کوتاه کند.

آقای کوهن که در کنفرانس تجاری هند و اسرائیل در کنفدراسیون صنعت هند (CII) در دهلی صحبت می کرد، گفت: “من همچنین موضوع توافقنامه تجارت آزاد را با نخست وزیر مودی مطرح خواهم کرد که معتقدم می تواند روابط ما را تقویت کند.”

او افزود: «از این فرصت استفاده می‌کنم تا دانشجویانی از هند به اسرائیل بیایند، عمدتاً در زمینه فناوری و سایر صنایع نیز.»

وزیر امور خارجه بر نقاط مشترک هند و اسرائیل تاکید کرد و گفت: دو کشور با یهودیان و مردم هند همکاری و همکاری دارند.

“اسرائیل، کشورهای پیمان ابراهیم و هند دروازه شرق به غرب است و ما آن را از نظر اقتصادی تحلیل می کنیم. و اگر ببینید تجارتی که از هند می آید به عربستان سعودی می رود و سپس با قطار تا بندر حیفا در اسرائیل و از آنجا به بازارهای اروپا.»

آقای کوهن گفت که فکر می کند این چشم انداز روابط هند و اسرائیل است.

وی گفت: فکر می کنم این مسیر می تواند برای آینده ما بسیار مهم باشد.

سه یادداشت تفاهم بین هند و اسرائیل با حضور گاجندرا سینگ شخاوات وزیر اتحادیه و الی کوهن وزیر خارجه اسرائیل در پایتخت این کشور امضا شد.

آقای کوهن روز سه شنبه در یک سفر رسمی سه روزه وارد هند شد.

با این حال، وزیر خارجه اسرائیل تصمیم گرفت سفر خود را به هند به دلیل به روز رسانی امنیتی در میان اقدامات ارتش اسرائیل علیه اعضای جنبش جهاد اسلامی فلسطین کوتاه کند.

آقای کوهن که روز سه شنبه در یک سفر رسمی سه روزه وارد هند شد، پس از دیدار با نخست وزیر مودی اکنون به اسرائیل بازخواهد گشت.

من مدت کوتاهی پیش در دهلی نو، پایتخت هند فرود آمدم و بلافاصله پس از فرود، یک به روز رسانی امنیتی دریافت کردم. با توجه به وقایع اسرائیل، تصمیم گرفتم سفر دیپلماتیک به هند را کوتاه کنم و پس از پایان سفر به اسرائیل برگردم. وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی روز سه شنبه در توییتی نوشت: دیدار با نارندرا مودی، نخست وزیر هند که امروز برگزار می شود.

به گزارش تایمز اسرائیل، سه تن از اعضای ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بمباران صبح روز سه‌شنبه توسط ارتش اسرائیل کشته شدند که در آن انفجارهایی در غزه تحت عنوان «عملیات سپر و تیر» رخ داد.

ارتش اسرائیل درست پس از ساعت 2 بامداد حمله به اهدافی را در نوار نوار آغاز کرد که به نظر می رسید یک حمله غافلگیرانه هماهنگ به رهبران ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین باشد.

قبل از این عملیات، به ساکنان مناطقی در 40 کیلومتری غزه دستور داده شد که به دلیل ترس از حملات تلافی جویانه، وارد پناهگاه های بمب شوند یا در نزدیکی آن بمانند، زیرا حملات در سراسر نوار غزه ادامه داشت.

به گزارش تایمز اسرائیل، حملات قبلی به رهبران جهاد اسلامی باعث رگبار موشک‌ها به غیرنظامیان اسرائیلی و نبردهای شدید با سربازان اسرائیلی شد که برخی از آنها چندین روز به طول انجامید.

در آخرین حملات هوایی روز سه شنبه ارتش اسرائیل به نوار غزه دست کم 12 نفر از جمله سه تن از اعضای ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین کشته شدند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)