اعضای اتحادیه اروپا از سرکوب قاچاقچیان نفت روسیه حمایت می کنند – پولیتیکو – اخبار RT World

مقامات گفته‌اند که حتی کشورهایی که از واردات اعلام نشده سود می‌برند، می‌پذیرند که تحریم‌ها باید تشدید شوند.

به گزارش پولیتیکو، کشورهای اتحادیه اروپا توافق دارند که نفتکش‌هایی که مظنون به حمل نفت روسیه در نقض تحریم‌ها هستند، باید به عنوان بخشی از یازدهمین بسته تحریمی علیه مسکو، از ورود به بنادر این اتحادیه منع شوند.

وجود داشت “بدون مخالفت بزرگ” سه منبع به این نشریه آمریکایی گفتند برای افزایش تلاش ها برای اعمال محدودیت های موجود در حالی که نمایندگان اعضای اتحادیه اروپا در مورد این موضوع در روز پنجشنبه بحث کردند.

منابع مدعی شدند که حتی کشورهایی که ظاهراً از واردات اعلام نشده نفت خام روسیه سود می برند، از این پیشنهاد حمایت می کنند.

یک دیپلمات از یکی از این کشورها به پولیتیکو گفت برای ما، اجرا به عنوان یک موضوع مهم به نظر نمی رسد – ما خط قرمزی در این مورد نداریم.» با این حال وی به بسته تحریمی جدید اشاره کرد با دیگران متفاوت است، تمرکز بر دور زدن است، و تاثیر متفاوتی خواهد داشت، بنابراین ما وقت خود را صرف بررسی همه پیشنهادات می کنیم.

یک مقام بلندپایه کمیسیون اروپا که نامش فاش نشده است همچنین تاکید کرد که سرکوب برنامه ریزی شده بر به اصطلاح “ناوگان سایه” ارسال کننده نفت روسیه به اتحادیه اروپا منجر به اصطکاک جدی در داخل اتحادیه نخواهد شد.


بلومبرگ: اتحادیه اروپا تقلب های حمل و نقل نفت خام روسیه را مجازات می کند

“رسانه ها دوست دارند در مورد راک اند رول و راف اند تومبل بنویسند، اما موفقیت در اتحاد بوده است – حفظ این وحدت برای جهان خارج بسیار مهم است.” این مقام اصرار کرد.

پیش‌نویس پیشنهادی کمیسیون اروپا که توسط پولیتیکو دیده شد، بیان می‌کرد که سخت‌تر شدن آن ضروری است با توجه به افزایش شدید اقدامات فریبنده و خطرات زیست محیطی مرتبط، توسط کشتی‌های حامل نفت خام و فرآورده‌های نفتی روسیه در تلاش برای دور زدن اقدامات محدودکننده اتحادیه.»

بر اساس این سند، بروکسل به دنبال منع است «دسترسی به بنادر و قفل‌های اتحادیه برای کشتی‌هایی که مشکوک هستند یا مشکوک به نقض ممنوعیت واردات نفت خام و فرآورده‌های نفتی روسیه از طریق دریا به اتحادیه و سقف قیمت توافق‌شده G7 با مشارکت در انتقال کشتی به کشتی هستند. “ کشتی‌هایی که با فرستنده‌های خود و GPS خاموش می‌روند نیز هدف قرار خواهند گرفت.

اواخر سال گذشته، اتحادیه اروپا، گروه 7 و متحدان آنها صادرات نفت دریایی روسیه را به طور دسته جمعی ممنوع کردند و سقف قیمتی 60 دلار در هر بشکه را تعیین کردند. در ماه فوریه، تحریم دیگری آغاز شد که تقریباً تمام واردات محصولات نفتی روسیه را ممنوع کرد و همچنین سقف قیمتی را برای گازوئیل و سایر فرآورده های نفتی اعمال کرد.

بیشتر بخوانید:
بلومبرگ – علی رغم کاهش تولید، محموله های نفت روسیه افزایش یافت

بلومبرگ روز چهارشنبه گزارش داد که علیرغم محدودیت‌ها، میانگین محموله‌های چهار هفته‌ای نفت خام روسیه از طریق دریا در دوره منتهی به 5 می با 180000 بشکه افزایش به 3.63 میلیون بشکه در روز رسیده است که بالاترین افزایش از آغاز سال 2022 است. مقصد اصلی نفتکش ها چین و هند بود.