اسپانیا اپلیکیشنی را برای پیگیری مشارکت مردان در کارهای خانگی راه اندازی می کند

اسپانیا اپلیکیشنی را برای پیگیری مشارکت مردان در کارهای خانگی راه اندازی می کند

این حرکت به عنوان بخشی از تلاش برای بهبود برابری جنسیتی تلقی می شود.

در تلاشی برای ایجاد انگیزه در مردان برای مشارکت بیشتر در خانه، اسپانیا در حال برنامه‌ریزی است تا برنامه‌ای را راه‌اندازی کند تا میزان زمانی را که هر خانواده یا یکی از اعضای خانواده صرف انجام وظایف خانه می‌کند، ردیابی کند. این اقدام که بخشی از تلاش برای بهبود برابری جنسیتی تلقی می‌شود، توسط آنجلا رودریگز، وزیر امور خارجه اسپانیا برای برابری اعلام شد. روزنامه گاردین.

به گفته او، هدف برجسته کردن “بار ذهنی” نامتناسبی است که زنان در انجام وظایف خانه به طور نامتناسبی دارند. این طرح روز سه شنبه در کمیته رفع تبعیض علیه زنان سازمان ملل در ژنو اعلام شد. .

ما به زودی از اپلیکیشنی رونمایی خواهیم کرد که به افراد امکان می‌دهد کارهای خانه را که اعضای مختلف خانواده انجام می‌دهند ثبت کنند تا ببینیم هر کدام چند ساعت از کار خود را صرف کارهای خانه کرده‌ایم و در نتیجه زمان‌هایی را که برای انجام آن کارهای خانه صرف می‌کنیم تغییر ترتیب دهیم. او به کمیته سازمان ملل گفت.

او گفت که نرم افزار جدید، که هزینه کل توسعه آن 2،11،750 یورو بود، ساخته شد تا اطمینان حاصل شود که هر یک از اعضای خانواده وظیفه خود را انجام می دهند. او افزود: “ما فکر می کنیم این تمرینی است که می تواند در خانه برای به اشتراک گذاشتن کارهای روزمره بین پسران، دختران، پدران، مادران یا بین همسران یا شرکای زندگی استفاده شود، زیرا تقسیم این وظایف گاهی اوقات نابرابر است.” این برنامه مشابه Splitwise عمل می کند، که به کاربران امکان می دهد هزینه های صرف غذا یا سایر هزینه ها را تقسیم کنند.

خانم رودریگز اشاره کرد که این برنامه “در خدمت تمام مشاغل نامرئی لازم برای اجرای روان یک خانه خواهد بود”. او با ذکر یک مثال گفت که در حالی که تمیز کردن آشپزخانه ممکن است 20 دقیقه طول بکشد، همه چیز به این بستگی دارد که آیا کسی لیست مواد غذایی را تهیه کرده است یا به خاطر آورده است که مایع شوینده تهیه کند.

او بعداً در توییتر نوشت: “همه کسانی که از برنامه کارهای خانه رنجیده شده اند واقعاً از این احتمال که مجبور شوند کار خود را در خانه انجام دهند آزرده خاطر می شوند.”