استعفای مقام ارشد بهداشتی ایالات متحده – RT World News

کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد که دکتر روشل والنسکی، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، در پایان ماه ژوئن سمت خود را ترک خواهد کرد. کمی بعد والنسکی این خبر را تایید کرد.

والنسکی “با تمرکز ثابت و تزلزل ناپذیر خود بر سلامت هر آمریکایی جانها را نجات داده است.” در بیانیه ای از رئیس جمهور جو بایدن گفت که رهبری او را تحسین کرده است “یک سازمان پیچیده در خط مقدم یک بیماری همه گیر یک بار در یک نسل با صداقت و درستکاری.”

او CDC را ترک کرد “یک موسسه قوی تر، موقعیت بهتری برای مقابله با تهدیدات بهداشتی و محافظت از آمریکایی ها” بیانیه به پایان رسید.

والنسکی در بیانیه عمومی خود پایان اورژانس بهداشت عمومی کووید-19 را زمان مناسبی برای “انتقال فوق العاده.” او گفت هدفش این است که پشت سر بگذارد “روزهای تاریک بیماری همه گیر و حرکت CDC – و سلامت عمومی – به سمت مکانی بسیار بهتر و قابل اعتمادتر.”

CDC جان ها را نجات داد و بهبود داد و از کشور و جهان در برابر بزرگترین تهدید بیماری عفونی که در بیش از 100 سال گذشته دیده ایم محافظت کرد. والنسکی گفت.


همه گیری کووید-19 به پایان رسیده است - WHO

بایدن والنسکی را حتی قبل از تحلیف او به عنوان رئیس CDC انتخاب کرده بود. او از سال 2012 استاد پزشکی در دانشکده پزشکی هاروارد بود و بیشتر به خاطر توسعه استراتژی‌های واکسیناسیون برای “جوامع محروم” و تحقیقات ایدز در مؤسسه ملی بهداشت.

والنسکی به اجرای استراتژی کووید-19 بایدن برای تحمیل دستورات ماسک و واکسن کمک کرد، که هم نامحبوب و هم تا حد زیادی ناکارآمد بود. در آگوست 2021، او از اختیارات اضطراری همه گیر برای تمدید توقف اخراج که قبلاً توسط کنگره اعمال شده بود، استفاده کرد. این مورد توسط دادگاه عالی ایالات متحده در سال 2021 به عنوان فراتر از اختیارات CDC لغو شد.

در اکتبر 2022، آزمایش کروناویروس والنسکی مثبت شد، تنها یک ماه پس از دریافت واکسن تقویت کننده. پس از انجام درمان با داروی ضد ویروسی پکسلووید فایزر، آزمایش مجدد او مثبت شد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: