اردوغان رقیب خود را به دلیل ادعای “مداخله روسیه” سرزنش کرد – RT World News

رهبر ترکیه اعلام کرد که کمال قلیچداراوغلو، رهبر مخالفان باید از خود به خاطر انتشار چنین شایعاتی شرمنده باشد

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه کمال قلیچداراوغلو رقیب خود را به دلیل ادعای بدون مدرک مبنی بر دخالت مسکو در انتخابات آتی ترکیه محکوم کرد. اردوغان مدعی شد که غرب است و نه روسیه دستکاری در انتخابات ترکیه

“[Kilicdaroglu said that] روسیه در حال دستکاری در انتخابات ترکیه است. شرم بر شما!” اردوغان روز جمعه در جمع هوادارانش در استانبول گفت.

قلیچداراوغلو در یک پست توییتری یک روز قبل، این کشور را متهم کرد “دوستان روسی” از بودن پشت مونتاژها، توطئه‌ها، دروغ‌های عمیق و نوارهایی که دیروز در این کشور افشا شد.

“دست از دولت ترکیه بردارید” قلیچداراوغلو به مداخله جویان روس هشدار داد.

قلیچداراوغلو احتمالاً به انتشار ویدیویی اشاره می کرد که در آن یکی دیگر از نامزدهای ریاست جمهوری، محرم اینجه، ظاهراً درگیر یک رابطه خارج از ازدواج است. اینس روز پنجشنبه از رقابت خارج شد و پیروان روحانی تبعیدی فتح الله گولن را که جنبش سیاسی آنکارا ادعا می کند کودتای نافرجام سال 2016 را سازماندهی کرده است، مقصر دانست.


رقیب اردوغان به روس ها هشدار داد

هیچ مدرکی مبنی بر ارتباط روسیه با انتشار یا تولید نوار وجود ندارد و کرملین نیز گفته است “قاطعانه رد می کند” ادعاهای کیلیچداراوغلو

اگر بگویم آمریکا در حال دستکاری در انتخابات ترکیه است، آلمان در آن دستکاری می‌کند، فرانسه آن را دستکاری می‌کند، انگلیس در آن دستکاری می‌کند، چه می‌گویید؟ اردوغان در ادامه سخنان خود را خطاب به کیلیچداراوغلو گفت.

در حالی که اردوغان سعی نکرد فاش شدن نوار جنسی اینس را با هیچ یک از کشورهای غربی که نام برد، مرتبط کند، وزیر کشور او، سلیمان سویلو، این کار را انجام داد. “معلوم است که چه کسی آن را تولید کرده است.” او پیشتر روز جمعه به سی ان ان ترک گفت. عامل جنبش گولن و آمریکاست.

سویلو ادعا کرد آمریکا از همان ابتدا در این انتخابات مداخله کرده است. و نوار را تهیه کرد تا اینس را از رقابت خارج کند و رای دهندگانش را به کیلیچداراوغلو منتقل کند.

با این حال اردوغان رسانه های غربی را به تلاش برای تغییر افکار عمومی در ترکیه علیه خود متهم کرد.

همه مجلات روی جلدشان چه می گویند؟ اردوغان باید برود. [Those published] در آلمان، فرانسه و انگلیس چنین می گویند. او در تجمع روز جمعه گفت. “چگونه این کلمات را روی جلد این مجلات می‌زنید؟ این شما نیستید، غرب! این ملت من است که تصمیم می‌گیرد!”

بیشتر بخوانید:
دخالت آمریکا در انتخابات ترکیه – آنکارا

نسخه این هفته اکونومیست دارای شعارهایی است اردوغان باید برود و “نجات دموکراسی” بر روی جلد آن، در حالی که مجلات فرانسوی Le Point و L’Express نیز جلدهای ضد اردوغان را منتشر کردند.

انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه روز یکشنبه برگزار می شود. نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد اردوغان – محافظه‌کار اجتماعی که کشورش را از ادغام با اتحادیه اروپا دور کرد – و کیلیچداراوغلو – یک میانه‌رو که طرفدار همسویی مجدد با غرب است – در فاصله تک رقمی یکدیگر.