ارتش اسرائیل قوانین آتش باز را تغییر می دهد – RT World News

ارتش اسرائیل قوانین آتش باز خود در کرانه باختری اشغالی را اصلاح کرده است و به سربازان اجازه می دهد به معترضان فلسطینی که سنگ و بمب های آتش زا به سمت خودروها و غیرنظامیان پرتاب می کنند، شلیک کنند، حتی اگر آنها دیگر خطری قریب الوقوع نداشته باشند.

این سیاست حدود یک ماه پیش معرفی شد، اما نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) از اعلام عمومی خودداری کردند. یک سخنگوی ارتش تنها روز دوشنبه تغییرات در روزنامه تایمز اسرائیل را تایید کرد، پس از آن که گزارش هایی در مورد قوانین آتش باز در رسانه های محلی منتشر شد.

بر اساس قوانین جدید، نیروهای ارتش اسرائیل در صورت مشاهده یک فلسطینی در حال پرتاب سنگ و کوکتل مولوتف به سمت وسایل نقلیه، از جمله استفاده از نیروی مرگبار علیه مظنون، حتی اگر هیچ شیئی در دست نداشته باشد، می توانند از پروتکل دستگیری کامل استفاده کنند. .

ادامه مطلب


یک فلسطینی در اورشلیم پس از چاقو زدن به یک یهودی ارتدوکس کشته شد (ویدئو)

پیش از این، سربازان تنها در هنگام دستگیری مجرم در حالی که هنوز در حال پرتاب سنگ یا بمب آتشین بود، مجاز به شلیک بودند.

سخنگوی توضیح داد که اصلاحات مورد نیاز بود زیرا قوانین اولیه در بسیاری از موارد به مهاجمان اجازه می داد از مسئولیت اقدامات خود اجتناب کنند.

با این حال، وی تصریح کرد که هنوز از نیروها خواسته می شود قبل از اعمال نیروی مرگبار اخطارهای شفاهی و تیراندازی هوایی انجام دهند. سخنگوی ارتش افزود که دستگیری بدون شلیک گلوله همچنان نتیجه مطلوب برای ارتش اسرائیل است.

قوانین جدید فقط در مورد حملات به غیرنظامیان اعمال می شود و ظاهراً اجازه تیراندازی به فلسطینی هایی را که در جریان اعتراضات به سمت پرسنل امنیتی اسرائیل سنگ پرتاب می کنند، نمی دهد.

تغییرات اعمال شده توسط ارتش اسرائیل قبلاً توسط کارشناسان حقوقی مورد تردید قرار گرفته است. لیرون لیبمن، دادستان ارشد نظامی سابق، به تایمز گفت “فردی که در حال فرار است تهدیدی ایجاد نمی کند” و آن نیروی کشنده فقط باید “آخرین راه حل باشد.”

Eliav Lieblich، استاد حقوق در دانشگاه تل آویو، استدلال می کند که قوانین جدید با قوانین بین المللی درگیری مسلحانه در تضاد است، زیرا در کرانه باختری هیچ درگیری فعالی وجود ندارد، و همچنین قوانین حقوق بشر به دلیل عدم تطابق با نیازهای دفاع از خود.