اولین پیام متنی جهان به قیمت بیش از 100000 یورو در حراج پاریس به فروش رسید.

اولین پیامک جهان به قیمت بیش از 100000 یورو در حراج پاریس فروخته شد

این متن که در 3 دسامبر 1992 ارسال شد، توسط شرکت مخابراتی بریتانیایی Vodafone به حراج گذاشته شد.

پاریس:

اولین پیامک ارسال شده با عنوان “کریسمس مبارک” روز سه شنبه به قیمت 107000 یورو (121000 دلار) به عنوان “ژتون غیر قابل تعویض” در یک خانه حراج پاریس فروخته شد.

متنی که در 3 دسامبر 1992 ارسال شد، توسط شرکت مخابراتی بریتانیایی Vodafone به حراج گذاشته شد.

مهندس Vodafone، نیل پاپورث، پیامک را از رایانه خود برای مدیری در بریتانیا ارسال کرد که آن را با تلفن 2 کیلوگرمی (4 پوند) Orbitel خود دریافت کرد – شبیه یک تلفن رومیزی اما بی سیم و دارای دسته.

ماکسیمیلیان آگوتس، رئیس بخش توسعه خانه حراج آگوتس گفت: «آنها در میانه رویدادهای پایان سال بودند، بنابراین او پیام «کریسمس مبارک» را برای او فرستاد.

توکن‌های غیرقابل تعویض یا NFT نوعی دارایی دیجیتال هستند که در سال جاری محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند و آثار هنری NFT میلیون‌ها دلار به فروش می‌رسند.

این اشیاء دیجیتالی که از حدود سال 2017 معامله می‌شوند، شامل تصاویر، ویدئو، موسیقی و متن هستند، در بلاک چین وجود دارند، رکوردی از تراکنش‌ها که در رایانه‌های تحت شبکه نگهداری می‌شوند. هر NFT دارای یک امضای دیجیتال منحصر به فرد است.

آگوتس گفت که فروش کالاهای نامشهود در فرانسه قانونی نیست و بنابراین خانه حراج پیام متنی را در یک قاب دیجیتال بسته بندی کرده است که کد و پروتکل ارتباطی را نمایش می دهد.

خریدار ماکت پروتکل ارتباطی اصلی را که پیامک را ارسال کرده است دریافت خواهد کرد و عواید آن به آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد UNHCR خواهد رفت.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)