ادعای چین در مورد تایوان “توهم کمونیستی” است – اوکراین – اخبار RT World

ادعای حاکمیت چین بر تایوان چیزی بیش از یک است “توهم بی اعتبار کمونیستی” به گفته الکساندر مرژکو، مقام بلندپایه امور خارجه اوکراین.

“ح‌ک‌چ (حزب کمونیست چین) مدام گریه می‌کند تایوان متعلق به آنهاست. مرژکو که ریاست کمیته امور خارجی اوکراین را به نمایندگی از حزب حاکم خادمان مردم بر عهده دارد، روز شنبه در توییتر نوشت.

اما این یک توهم کمونیستی است که بر اساس انکار و یک برنامه سیاسی عمیقاً بی اعتبار و از بین رفته است. او اضافه کرد. این مقام همچنین پیوندی به نشریه روابط خارجی آمریکایی The National Interest ارائه کرد که در اکتبر سال 2022 مقاله ای با عنوان “چین هیچ ادعای قانونی نسبت به تایوان ندارد” منتشر کرد.

مقاله ای که مرژکو آن را به عنوان “حقیقت انکارناپذیر” و یک “نظر تخصصی” توسط پیتر سی هانسن، متخصص آمریکایی در حقوق بین الملل که در واشنگتن دی سی مستقر است، و توسط مایکل روبین، یکی از اعضای ارشد موسسه امریکن اینترپرایز و مقام سابق پنتاگون نوشته شده است.


تایوان با انتخاب بین

در مقاله، هانسن و روبین استدلال می کنند که چین «هیچ حق قانونی بیشتر از کره به تایوان ندارد» و موقعیت ژئوپلیتیک چین در رابطه با تایوان نیز همینطور است “جایگزین واقعیت نیست.”

تاکید آشکار مرژکو بر حمایت غرب از تایوان در حالی صورت می‌گیرد که شخصیت‌های واشنگتن از اعزام نیرو برای دفاع از جزیره تحت معیارهای خاصی حمایت می‌کنند.

سناتور جمهوری خواه لیندسی گراهام روز یکشنبه به فاکس نیوز گفت “ابهام استراتژیک” کار نمی کند و به نفع آن خواهد بود “امنیت ملی ما” استفاده از نیروهای آمریکایی برای دفاع از تایوان در صورت شروع درگیری با چین.

چین تایوان را به عنوان یک استان جدا شده می بیند که روزی به کنترل کامل پکن بازگردانده خواهد شد. ما یینگ جئو، رئیس‌جمهور سابق تایوان در روزهای اخیر اولین رئیس‌جمهور سابق این کشور جزیره‌ای بود که تا به حال به چین سفر کرده است. پکن از “اصل چین واحد” حمایت می کند که می گوید فقط یک دولت چین وجود دارد و پکن بر تایوان اقتدار دارد.

ما – که حزب کومیتانگ (KMT) او به طور سنتی طرفدار روابط نزدیکتر با پکن است – پس از پایان سفر تاریخی به خبرنگاران گفت که این جزیره ممکن است در آینده مجبور شود بین یکی از این دو انتخاب کند. “صلح و جنگ” و هشدار داد که دولت فعلی ما همچنان تایوان را به سمت خطر سوق می دهد.

گزارش شده است که پکن از دیدار کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و تسای اینگ ون، رهبر فعلی تایوان در روز چهارشنبه در کالیفرنیا خشمگین شد. چین زمانی که تسای و حزب دموکراتیک مترقی (DDP) در سال 2016 به قدرت رسیدند، به عنوان یک دیپلماسی جدایی‌خواه و معلق می‌نگرند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: