احزاب آلمانی برای پایان دادن به دوران مرکل به توافق ائتلافی دست یافتند

احزاب آلمانی برای پایان دادن به دوران مرکل به توافق ائتلافی دست یافتند

دوران آنگلا مرکل در آلمان با قراردادی جدید به پایان می رسد.

اولاف شولتز، سوسیال دموکرات آلمان روز چهارشنبه گفت که با دموکرات های آزاد و سبزها برای تشکیل یک دولت ائتلافی جدید به توافق رسیده است که پرده دوران آنگلا مرکل را پایین می آورد.

بر اساس توافق 177 صفحه ای که پس از دو ماه مذاکره منعقد شد، سه طرف خواهان تسریع سرمایه گذاری عمومی در فناوری سبز و دیجیتالی شدن و بازگشت به محدودیت های سختگیرانه بدهی از سال 2023 به بعد هستند.

این توافق اولین ائتلاف فدرال آلمان را بین سوسیال دموکرات ها (SPD)، دموکرات های آزادیخواه (FDP) و سبزها بوم شناس ایجاد می کند و به 16 سال دولت محافظه کار به رهبری مرکل پایان می دهد و دوره جدیدی را برای روابط با اروپا و بقیه کشورها رقم می زند. جهان.

شولز در یک کنفرانس خبری در برلین که در کنار رهبران FDP و سبزها قرار داشت، گفت: «ما می‌خواهیم جرات کنیم پیشرفت بیشتری داشته باشیم. ما به طور گسترده در آلمان سرمایه گذاری خواهیم کرد تا آن را در خط مقدم نگه داریم.

مرکل کفش های بزرگ را برای پر کردن باقی می گذارد. او آلمان و اروپا را از طریق بحران‌های متعدد عبور داده و قهرمان لیبرال دموکراسی در مواجهه با اقتدارگرایی در حال افزایش در سراسر جهان بوده است.

منتقدان او می گویند که او به جای حل مشکلات، مدیریت کرده است و تصمیمات سختی را برای جانشین خود در بسیاری از جبهه ها به جای گذاشته است.

این ائتلاف – که به رنگ سه حزب ائتلاف چراغ راهنمایی نامگذاری شده است – دارای اکثریت در مجلس پایین پارلمان است و امیدوار است که دولت در اوایل ماه آینده پس از تصویب پیمان ائتلاف توسط احزاب سوگند یاد کند.

این کشور با چالش‌های فوری مواجه است، زیرا آلمان در حال مقابله با بدترین موج کووید-19 تاکنون است و اروپا با پیامدهای برگزیت و بحران در مرز اتحادیه اروپا با بلاروس دست و پنجه نرم می‌کند.