برخی از زنبورهای استوایی شروع به انتخاب گوشت خام به جای شهد کردند – RT World News

یک مطالعه جدید ادعا می کند برخی از زنبورهای استوایی اخیراً به کرکس تبدیل شده اند. یک تیم علمی آمریکایی به کاستاریکا سفر کردند و میکروب‌های روده منحصربه‌فردی را کشف کردند که به زنبورها اجازه می‌دهد به جای شهد گل، گوشت حیوانات مرده را هضم کنند.


سیاره جدید مرموز احتمالاً در منظومه شمسی مشاهده شده است

اینها تنها زنبورهای دنیا هستند که برای استفاده از منابع غذایی تولید نشده توسط گیاهان تکامل یافته اند، که تغییر بسیار قابل توجهی در عادات غذایی است.داگ یانگا، حشره شناس دانشگاه کالیفرنیا، ریورساید در بیانیه مطبوعاتی که روز سه شنبه منتشر شد، گفت.

به گفته دانشمندان، تغییر غیرمنتظره در ترجیحات غذایی حشرات ممکن است به این صورت توضیح داده شود:رقابت شدید برای شهد

در روند تحقیقات خود در کاستاریکا، حشره شناسان میکروبیوم های زنبورهای بدون نیش کرکس را با میکروبیوم های خویشاوندانشان که هم از گوشت و هم از گل ها تغذیه می کنند و هم آنهایی که منحصراً از گرده تغذیه می کنند، تجزیه و تحلیل و مقایسه کردند. آن‌ها شدیدترین تغییرات، مانند وجود برخی باکتری‌های جدید را در میان گوشت‌خورهای انحصاری که با مرغ خام تغذیه می‌کردند، کشف کردند.

میکروبیوم زنبور کرکس با باکتری های اسید دوست غنی شده است که باکتری های جدیدی هستند که بستگانشان ندارند.کوین مک فردریک حشره شناس UCR گفت. “این باکتری‌ها شبیه به باکتری‌هایی هستند که در کرکس‌های واقعی و همچنین کفتارها و سایر تغذیه‌کنندگان لاشه وجود دارند، احتمالاً برای محافظت از آنها در برابر عوامل بیماری‌زای موجود در لاشه

محققان خاطرنشان کردند که اگرچه زنبورهای کرکس نمی توانند نیش بزنند، اما بسیاری از آنها “کاملا ناخوشایند” برخی از آنها ترشحات تاول زا تولید می کنند که ممکن است باعث ایجاد زخم های دردناک شوند. با این حال، دانشمندان ادعا می کنند که عسل این زنبورها شیرین و خوراکی است.

گوشت را در محفظه های مخصوص نگهداری می کنند که قبل از دسترسی به آن به مدت دو هفته بسته می شود و این اتاق ها جدا از محل نگهداری عسل است.ماکارو توضیح داد.

این تیم علمی این مطالعه را در مجله mBio انجمن میکروبیولوژیست های آمریکا منتشر کرده است و قصد دارد به تحقیقات خود ادامه دهد.

فکر می کنید دوستان شما علاقه مند شوند؟ این داستان را به اشتراک بگذارید