اتحادیه اروپا در مورد چگونگی مقابله با Omicron – RT World News تقسیم شده است

کشورهای عضو اتحادیه اروپا نتوانسته‌اند در مورد رویکرد واحد به نوع Omicron در طی نشستی در بروکسل به توافق برسند، زیرا افزایش موارد کووید باعث محدودیت‌های جدیدی در برخی کشورها شده است.

در حالی که اتحادیه اروپا در ماه ژوئیه یک گواهی کووید در سراسر بلوک را در تلاش برای از سرگیری آزادانه سفر در کشورهای عضو معرفی کرد، ظهور مجدد ویروس کرونا به دلیل نوع Omicron باعث شده است که برخی کشورها اقدامات سختگیرانه ای برای سفر اعمال کنند.

یونان، ایرلند و پرتغال اخیراً اقدامات ایمنی را برای افرادی که از کشورهای عضو اتحادیه اروپا وارد می‌شوند اعلام کرده‌اند، زیرا آنها به دنبال محدود کردن گسترش کووید در سراسر قاره هستند. ایتالیا قرار است در روزهای آینده به آنها ملحق شود و همه ورودی‌ها بدون در نظر گرفتن وضعیت واکسیناسیون، آزمایش منفی خود را در بدو ورود نشان دهند.

ادامه مطلب


مکرون واکسیناسیون اجباری را روی میز نگه می دارد

این چهار کشور علیرغم اینکه 27 کشور عضو اتحادیه اروپا در بحبوحه بحث در مورد چگونگی اجرای یک سیاست هماهنگ سفر در سراسر بلوک که گسترش ویروس را بدون ایجاد مانع در رفت و آمد آزاد محدود می کند، اقدام کردند.

پیش از اجلاس سران اتحادیه اروپا در روز پنجشنبه، خاویر بتل، نخست وزیر لوکزامبورگ، گفت: “بستن مرزها در هر صورت راه حل نیست” برای مبارزه با Omicron کریسیانیس کارینز، رهبر لتونی موافقت کرد که آزادی سفر در سراسر اتحادیه اروپا نباید تحت تأثیر قرار گیرد.

این اجلاس به این نتیجه رسید که هرگونه محدودیت داخلی اعمال شده توسط کشورهای عضو باید به شیوه ای هماهنگ انجام شود که “به طور نامتناسبی مانع حرکت آزاد می شود.”

این بلاتکلیفی در میان کشورهای اتحادیه اروپا پس از آن رخ می دهد که مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های اروپا اعلام کرد که معتقد است Omicron بیشتر قابل انتقال است و احتمالاً در دو ماه اول سال 2022 به سویه غالب کووید در اروپا تبدیل خواهد شد.

این آژانس با اشاره به نحوه انتقال این نوع به صورت محلی در اکثر کشورهای عضو، از درخواست محدودیت های سفر خودداری کرد.