اتحادیه اروپا با بسته مهمات 1 میلیارد یورویی برای اوکراین موافقت کرد – RT World News

این قرارداد شامل گلوله های توپخانه و موشک است و علاوه بر تحویل مشابهی است که بلوک در ماه آوریل با آن موافقت کرد.

شورای اتحادیه اروپا روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اعضای اتحادیه اروپا بر سر مکانیزم مالی به توافق رسیده‌اند که شامل دریافت مهمات به ارزش یک میلیارد یورو به عنوان بخشی از طرح کمک این اتحادیه می‌شود. انتظار می رود این بسته شامل گلوله ها و موشک های توپخانه ای با کالیبر 155 میلی متری باشد “در صورت درخواست.”

این علاوه بر 1 میلیارد یورو مهمات دیگر است که اعضای بلوک موافقت کردند تا در ماه آوریل از ذخایر خود به کیف بفرستند.

همراه با تصمیم قبلی برای تامین سریع مهمات از ذخایر موجود، ما 2 میلیارد یورو برای این منظور اختصاص می دهیم که کل حمایت نظامی اتحادیه اروپا از اوکراین را به 5.6 میلیارد یورو می رساند. جوزپ بورل، دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا، گفت.

این بیانیه توضیح می‌دهد که مهمات توسط اعضای اتحادیه اروپا خریداری و تحویل داده می‌شود، و اضافه می‌کند که برای بازپرداخت، قراردادهای خرید یا سفارش‌های خرید باید قبل از 30 سپتامبر 2023 منعقد شوند. مهمات فقط باید از اپراتورهای اقتصادی مستقر در اتحادیه اروپا یا نروژ، شورای اتحادیه اروپا گفت.

این اقدام به عنوان بخشی از یک طرح چندبخشی تصویب شده توسط شورا در 20 مارس انجام می شود که هدف آن ارائه یک میلیون گلوله مهمات توپخانه به نیروهای اوکراینی ظرف 12 ماه بود.


غرب در تامین انرژی اوکراین - NYT

به گزارش خبرگزاری PAP لهستان، این طرح در ابتدا باعث بروز برخی اختلافات در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا شد و بنا بر گزارش ها، فرانسه خواستار غرامت برای تدارکاتی بود که کی یف هرگز درخواست نکرد.

بلوک در نهایت موفق شد بر سر این موضوع به توافق برسد “اولین آهنگ” یک هفته بعد، نیویورک تایمز گزارش داد که کشورهای غربی در تلاش خود برای ارائه مقادیر لازم از سیستم های تسلیحاتی و مهمات به اوکراین کوتاهی می کنند.

تایمز خاطرنشان کرد که بیشتر تانک‌های لئوپارد ساخت آلمان هنوز در حال بازسازی هستند. این روزنامه گفته است که صنایع اتحادیه اروپا و ایالات متحده را درگیر خواهد کرد “سالها برای رسیدن به تقاضا” کیف، که هستند “در اصل بی حد و حصر.”

اوکراین همچنین بارها از حامیان غربی خود به دلیل تأخیرها و احتمال کمبود منابع کافی انتقاد کرده است.

در همین حال، مسکو بارها به این موضوع هشدار داده است “پمپ زدن” کی‌یف با سلاح و مهمات تنها درگیری را طولانی‌تر می‌کند و خطر تشدید تنش خطرناک، احتمالاً حتی یک رویارویی مستقیم بین روسیه و ناتو را در پی خواهد داشت.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: