گزارش: بوریس جانسون ممکن است دوباره با تحقیقات پس از ادعاهای جدید “Partygate” روبرو شود

گزارش: بوریس جانسون ممکن است دوباره با تحقیقات پس از ادعاهای جدید

جانسون 58 ساله تابستان گذشته از سمت نخست وزیری برکنار شد. (فایل)

لندن:

بوریس جانسون، نخست‌وزیر سابق بریتانیا، پس از اینکه یک وزارتخانه دولتی به دو نیروی پلیس در مورد نقض احتمالی قرنطینه کووید که روز سه‌شنبه آشکار شد، با تحقیقات احتمالی پلیس بیشتری در مورد رسوایی «پارتی‌گیت» مواجه است.

پلیس متروپولیتن لندن تایید کرد که در حال “ارزیابی” اطلاعات جدیدی است که در هفته گذشته در رابطه با “نقض احتمالی” قوانین ویروس کرونا در داونینگ استریت بین ژوئن 2020 تا مه 2021 دریافت کرده است.

در همین حال، تایمز که این ماجرا را منتشر کرد، گفت که پلیس دره تیمز نیز در حال تجزیه و تحلیل شواهد جدید مربوط به قانون شکنی احتمالی در چکرز، املاک کشور نخست وزیر در خارج از لندن است.

چندین منبع به روزنامه گفتند که نقض های ادعایی شامل خانواده جانسون و همچنین دوستان او می شود. یک منبع نزدیک به رهبر سابق این خبر را به روزنامه تکذیب کرد.

جانسون، 58 ساله، تابستان گذشته در پی شورش در حزب حاکم خود پس از ماه ها اتهامات نقض قرنطینه و رسوایی های دیگر از سمت نخست وزیری برکنار شد.

او بارها در پارلمان و جاهای دیگر انکار کرد که او یا کارکنانش محدودیت‌های دوران بیماری همه‌گیر خود را با برگزاری تجمعات در خیابان داونینگ زیر پا گذاشته‌اند.

اما Met پس از تحقیقات جنایی برای ده‌ها دستیار جریمه‌ای صادر کرد و جانسون اولین نخست‌وزیر بریتانیا شد که در یکی از گردهمایی‌ها قانون را زیر پا گذاشته است.

رهبر سابق در حال حاضر توسط یک کمیته پارلمانی در مورد اینکه آیا او به نمایندگان در مورد “پارتی گیت” دروغ گفته است یا خیر، بررسی می شود، روندی که در نهایت می تواند باعث برکناری وی از عنوان یک قانون شود.

شبح تحقیقات جدید پلیس دفتر کابینه را دنبال می کند که از نخست وزیران حمایت می کند و عملکرد مؤثر دولت را تضمین می کند و “اطلاعات” جدید را به دو نیرو منتقل می کند.

زمانی که این وزارتخانه برای یک تحقیق عمومی در مورد واکنش همه‌گیری این کشور آماده می‌شود، “روشن شد”.

سخنگوی دفتر کابینه گفت که این مطالب “به عنوان بخشی از بازبینی عادی افشای اسناد مرتبط بالقوه که توسط تیم حقوقی برای شاهدان تحقیق انجام می شود” شناسایی شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: در راستای تعهدات مندرج در قانون خدمات کشوری، این مطالب در اختیار مراجع ذیربط قرار گرفته و اکنون در اختیار آنها قرار گرفته است.

سخنگوی جانسون گفت: “برخی از نوشته های کوتاه شده در دفتر خاطرات رسمی آقای جانسون در طول آماده سازی برای تحقیق کووید توسط دفتر کابینه پرس و جو شد.”

وی افزود وکلای رهبر سابق در نامه‌ای به دفتر کابینه و کمیته پارلمانی در حال بازجویی از وی، «توضیح دادند که این رویدادها قانونی بوده و نقض هیچ مقررات کووید نیست».

تیم او به تایمز گفت که این ارجاعات “کوششی آشکارا با انگیزه سیاسی برای ساختن چیزی از هیچ” بوده است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)