گزارش: آمریکا چین را در مرکز تلاش‌های آینده کنترل تسلیحات قرار می‌دهد

گزارش: آمریکا چین را در مرکز تلاش‌های آینده کنترل تسلیحات قرار می‌دهد

آخرین معاهده کنترل تسلیحات آمریکا و روسیه در حال حاضر رو به نابودی است و در سال 2026 منقضی می شود. (پرونده)

بود:

یکی از مقامات ارشد کاخ سفید روز جمعه از قرار دادن قدرت هسته‌ای در حال رشد چین در مرکز تلاش‌های آتی کنترل تسلیحات با روسیه صحبت خواهد کرد.

به گفته مقامات ارشد، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی، در نشست سالانه انجمن ملی کنترل تسلیحات در واشنگتن سخنرانی خواهد کرد و تلاش دولت بایدن برای تغییر سریع چشم‌انداز استراتژیک هسته‌ای را تشریح خواهد کرد.

هسته اصلی این معما، مذاکره با چین بر سر زرادخانه و حضور جهانی به سرعت در حال گسترش این کشور است، به جای تمرکز صرف، مانند دوران جنگ سرد، بر مسکو.

با توجه به آخرین معاهده کنترل تسلیحات ایالات متحده و روسیه – استارت جدید – که در حال حاضر رو به نابودی است و در سال 2026 منقضی می شود، سالیوان خواهد گفت که ایالات متحده مایل به ایجاد یک معاهده جدید است، اما مذاکره در مورد آن بدون فاکتورگیری امکان پذیر نخواهد بود. چین.

یکی از مقامات ارشد به خبرنگاران گفت: «البته پس از سال 2026 ما مایل به زندگی تحت محدودیت‌ها و مشارکت در کنترل تسلیحات هستیم، اما یک متغیر کلیدی در همه این‌ها این است که تعامل ما با چین چگونه به نظر می‌رسد». به شرط ناشناس ماندن

دولت بایدن باید “میل چین برای شرکت در گفتگوی اساسی تر با ما را درک کند، زیرا اندازه زرادخانه آنها، شکل نیروی آنها، هرگونه تغییر در سیاست های آنها بر وضعیت نیروی ما در آینده تأثیر خواهد گذاشت.” کمک.

این «البته بر توانایی ما برای دستیابی به نوعی توافق با روس‌ها تأثیر می‌گذارد» – واقعیتی که تأثیرات موجی را در دیگر قدرت‌های هسته‌ای تایید شده، بریتانیا و فرانسه خواهد داشت.

در شرایطی که روابط با روسیه رئیس جمهور ولادیمیر پوتین در پایین ترین حد خود قرار دارد و در حال حاضر با پکن در بن بست نزدیک است، مسیر دشواری در پیش است.

یکی از مقامات در مورد ارتباط با چین گفت: «ما نتوانستیم این تعامل اساسی را در مورد موضوعات استراتژیک یا موضوعات هسته ای که می خواستیم داشته باشیم. من فکر می‌کنم امیدواریم که در حال حاضر تمایل بیشتری به دیپلماسی برای تثبیت روابط وجود داشته باشد.»

در فوریه امسال، پوتین اعلام کرد که روسیه مشارکت در استارت جدید، معاهده دوران جنگ سرد که کلاهک‌های جنگی را محدود می‌کند و امکان راستی‌آزمایی را برای هر دو طرف فراهم می‌کند، تعلیق می‌کند.

وزارت امور خارجه روز پنجشنبه گفت که با تعلیق جنبه های مختلف معاهده، از جمله بازرسی در محل و تبادل داده، «اقدامات متقابل» انجام داده است.

به گفته مقامات، یکی دیگر از حوزه‌هایی که سالیوان در سخنرانی خود در مورد آن صحبت خواهد کرد، «تلاش برای ایجاد هنجارها، قوانین جاده، رفتار مسئولانه» در هوش مصنوعی، فضا و سایر زمینه‌های با فناوری پیشرفته است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)