کنگره ایالات متحده در اتحاد بین حزبی نادر، از تعطیلی دولت جلوگیری کرد

کنگره ایالات متحده در اتحاد بین حزبی نادر، از تعطیلی دولت جلوگیری کرد

نوع جدید Omicron از ویروس کرونا نگرانی ها از افزایش زمستانی موارد را افزایش داده است.

کنگره ایالات متحده یک لایحه بودجه توقف را در یک نمایش نادر از اتحاد فراحزبی برای ادامه فعالیت آژانس‌های فدرال تا سال 2022 و جلوگیری از تعطیلی پرهزینه دولت در فصل تعطیلات تصویب کرد.

با پایین آمدن ساعت به مهلت 11:59 شب جمعه، سنا با 69 رای موافق در برابر 28 رای موافق به روشن نگه داشتن چراغ ها تا 18 فوریه با قطعنامه ای که قبلا از مجلس ارائه شده بود، رای داد.

با نزدیک شدن به کریسمس، با بسته شدن پارک‌ها، موزه‌ها و سایر املاک و خدمات فدرال، «تداوم قطعنامه» از فرستادن میلیون‌ها کارمند عمومی بدون حقوق به خانه‌ها جلوگیری می‌کند.

چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، گفت: “خوشحالم که در نهایت، سرهای خونسرد غلبه کردند — دولت باز خواهد ماند.”

و از اعضای این اتاق تشکر می کنم که ما را از آستانه تعطیلی قابل اجتناب، بی مورد و پرهزینه بازگرداندند.»

ناظران کنگره انتظار داشتند که این قطعنامه در سنا مورد توجه قرار گیرد، جایی که گروه کوچکی از جمهوری خواهان تندرو در اعتراض به واکنش همه گیر کاخ سفید تهدید کردند که این اقدام را لغو خواهند کرد.

اما دموکرات‌ها موافقت کردند که اجازه دهند اکثریت مستقیم در مورد حذف بودجه رئیس جمهور جو بایدن برای آزمایش واکسن یا آزمایش برای شرکت‌های بزرگ، که بلافاصله همانطور که انتظار می‌رفت شکست خورد.

گروه راست‌گرای جمهوری‌خواه به رهبری مایک لی، سناتور ارشد یوتا، استدلال می‌کند که این مأموریت حمله به آزادی شخصی است.

780000 کشته

این همه‌گیری بیش از 780000 نفر را در ایالات متحده کشته است و نوع نگران‌کننده جدید Omicron از ویروس کرونا نگرانی‌ها از افزایش زمستانی موارد ابتلا را افزایش داده است.

اما چالش‌های حقوقی علیه فرمان بایدن مبنی بر الزام واکسیناسیون یا آزمایش هفتگی برای برخی از بخش‌های نیروی کار ایالات متحده، از جمله شرکت‌هایی با بیش از ۱۰۰ کارمند، افزایش یافته است.

لی برای حذف بودجه فدرال برای اجرای دستور کارزاری کرده بود و جناح راست در هر دو مجلس از او حمایت می کرد.

«اگر انتخاب بین تعلیق موقت کارکردهای غیر ضروری از یک سو و از سوی دیگر بیکار ماندن به دلیل از دست دادن 45 میلیون آمریکایی شغل، معیشت و توانایی خود برای کار باشد، من در کنار کارگران آمریکایی خواهم ایستاد. هر بار” او گفت.

به گفته مرکز تحقیقاتی پیو، رقمی که لی به آن اشاره کرد، نشان دهنده بیش از یک چهارم از 157 میلیون نفری است که نیروی کار ایالات متحده را تشکیل می دهند.

بر اساس نظرسنجی ماه اکتبر توسط بنیاد خانواده کایزر، تنها پنج درصد از بزرگسالان واکسینه نشده می گویند که شغل خود را به دلیل اجبار واکسن ترک کرده اند.

در اتاق فوقانی که به طور مساوی تقسیم شده است، هر سناتوری می تواند هر رأیی را اژدر کند.

اما اکثریت جمهوری خواهان سنا – از جمله رهبر آنها میچ مک کانل – با این اقدام مخالف بودند، زیرا می ترسیدند مقصر تعطیلی این کار شوند.

قبل از رای گیری مجلس، مک کانل نشان داده بود که جمهوری خواهان از ادامه قطعنامه حمایت خواهند کرد، اگرچه او هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه لی و دیگر مخالفان را به پاشنه می کشد، ارائه نکرد.

به بن بست رسیده است

نانسی پلوسی، بلندپایه ترین دموکرات مجلس نمایندگان، پیشتر لی و حامیانش را مورد انتقاد قرار داد و آنها را به “سرپیچی از علم و سلامت عمومی” متهم کرد.

اگر کنگره نتوانست دولت را باز نگه دارد، تعطیلی ها درست بعد از نیمه شب شنبه آغاز می شد و احتمالاً در هفته بعد خونریزی می کرد.

هرگز تعطیلی در طول یک وضعیت اضطراری ملی مانند همه‌گیری وجود نداشته است، اما دفتر بودجه کنگره تخمین می‌زند که توقف سال 19-2018، 11 میلیارد دلار از اقتصاد را از بین برد.

اقدام توقف موقت به قانونگذاران زمان می‌دهد تا درباره لوایح مخارج تمام سال برای بقیه سال مالی 2022 مذاکره کنند.

و با تهدید بسته شدن میز، رهبری دموکرات اکنون آزاد است تا بر تصویب دستور کار داخلی بایدن – یک برنامه 1.8 تریلیون دلاری رفاه اجتماعی و هزینه های آب و هوایی تمرکز کند.

این لایحه در میراث بایدن نقش اساسی دارد، اما به دلیل اختلافات بین جناح های مترقی و میانه رو دموکرات ها با شکست مواجه می شود.

قانونگذاران همچنین در مورد چشم انداز اولین نکول بدهی ایالات متحده که حدود شش میلیون شغل را از بین می برد و 15 تریلیون دلار از ثروت خانوار را از بین می برد و اقتصاد را مخدوش می کند، به بن بست رسیده اند.

جانت یلن، وزیر خزانه داری هشدار داده است که دولت احتمالا در 15 دسامبر یا به زودی پس از آن پول نقد تمام خواهد شد، مگر اینکه کنگره سقف استقراض فدرال را افزایش دهد.

اما جمهوری خواهان می گویند علیرغم اینکه در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا برای افزایش قیمت ها فشار آورده اند، کمکی نخواهند کرد، زیرا نمی خواهند در بسته تاریخی بزرگ اصلاحات اجتماعی دموکرات ها نقشی نداشته باشند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)