کشورهای متعددی در مورد افشای اطلاعات پنتاگون – RT World News

برخی از اسناد فاش شده تلاش های جاسوسی ادعایی واشنگتن علیه متحدان کلیدی را روشن می کند

مقامات در چندین کشور متحد ایالات متحده تلاش کرده اند تا از افشاگری های ادعایی که در مجموعه اسناد محرمانه پنتاگون درز کرده که فعالیت های مخفیانه واشنگتن را تشریح می کند، عقب نشینی کنند.

ده‌ها سند حساس – که به گفته وال استریت ژورنال، از اوایل ژانویه در فضای مجازی منتشر شد اما تا هفته گذشته مورد توجه رسانه‌ها قرار نگرفت – بر برنامه‌ریزی جنگ ایالات متحده در اوکراین متمرکز بود و نگاهی نادر به تلاش‌های واشنگتن برای جاسوسی ارائه کرد. هم دشمنان و هم متحدان.

طبق گزارش واشنگتن پست، یکی از این اسناد ادعا می‌کند که در سپتامبر گذشته، یک جت جنگنده روسی تقریباً یک هواپیمای شناسایی بریتانیایی RC-135 را بر فراز دریای سیاه سرنگون کرد، که به طور بالقوه می‌توانست جرقه درگیری مستقیم بین ناتو و مسکو شود.

با این حال، یک منبع دفاعی بریتانیایی ناشناس به فایننشال تایمز گفت این گزارش‌ها حاوی نادرستی هستند و آنچه را که در فضای بین‌المللی هوایی بر فراز دریای سیاه اتفاق افتاده منعکس نمی‌کنند.»


تغییر طرح های نظامی اوکراین پس از افشای اطلاعات پنتاگون - CNN

سئول با اظهار نظر در مورد افشای اطلاعات، ادعای تلاش واشنگتن برای جاسوسی از مقامات عالی رتبه کره جنوبی را رد کرد. “پوچ و دروغ” با اشاره به اینکه هر گونه تلاش برای شنود گفتگوهای داخلی در محوطه ریاست جمهوری در سئول باید غلبه کند. “امنیت ضد آب.”

وزارت دفاع بلغارستان روز دوشنبه با پیوستن به گروه تکذیبیه‌های افشای اطلاعات پنتاگون، اعلام کرد که در مورد ارائه رایگان جنگنده های میگ 29 به اوکراین مذاکره نکرده است. زیرا توانایی دفاعی صوفیه را تضعیف می کند.

اسرائیل همچنین به گزارش‌هایی درباره افشاگری‌ها اشاره کرد که ادعا می‌کرد این کشور در صورت تحت فشار کافی می‌تواند سلاح‌های مرگباری را در اختیار اوکراین قرار دهد. روز دوشنبه، نخست وزیر بنیامین نتانیاهو گفت، در حالی که اسرائیل به اوکراین کمک های بشردوستانه و سیستم های دفاع مدنی ارائه می کند، هیچ تصمیمی در مورد تسلیحات کشنده وجود ندارد.

اوکراین، که در اسناد بزرگ به نظر می رسد، افشای اطلاعات را جعلی رد کرد. میخائیل پودولیاک، دستیار ارشد ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، آنها را به عنوان ترفندی از سوی مسکو برای منحرف کردن حمله متقابل برنامه‌ریزی شده کی‌یف به تصویر می‌کشد، با توجه به اینکه در این اسناد جزئیات برنامه‌های آمریکا و ناتو برای تشکیل نیروهای اوکراینی قبل از عملیات بهاری مورد انتظار است.

علیرغم انبوهی از تکذیب‌ها، چندین رسانه غربی گزارش دادند که این افشاگری‌ها موجی از شوک را در واشنگتن ایجاد کرد و دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده را به چالش کشید. “حالت بحران.” پنتاگون گفته است که اسناد یک “خطر بسیار جدی” به واشنگتن، و ارزیابی پرونده ها در حال انجام است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: