کشورهای اتحادیه اروپا با ممنوعیت سفر از آفریقای جنوبی به دلیل کووید جدید موافقت کردند

کشورهای اتحادیه اروپا با ممنوعیت سفر از آفریقای جنوبی به دلیل شیوع کووید جدید موافقت کردند

نوع جدید کروناویروس که برای اولین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد، هشدار جهانی را ایجاد کرده است (فایل)

بروکسل:

ریاست اتحادیه اروپا روز جمعه اعلام کرد که کشورهای اتحادیه اروپا با تعلیق سفر از جنوب آفریقا پس از شناسایی نوع جدید COVID-19 موافقت کرده اند.

ریاست اسلوونی اتحادیه اروپا در توییتر اعلام کرد: کمیته ای متشکل از کارشناسان بهداشت از هر 27 کشور اتحادیه اروپا “در مورد نیاز به فعال کردن تعطیلات اضطراری و اعمال محدودیت موقت برای همه سفرهای اتحادیه اروپا از جنوب آفریقا توافق کردند.”

اریک مامر سخنگوی کمیسیون اروپا در توییتر گفت که محدودیت ها برای بوتسوانا، اسواتینی، لسوتو، موزامبیک، نامیبیا، آفریقای جنوبی و زیمبابوه اعمال خواهد شد.

یک مقام اتحادیه اروپا گفت که از دولت های اتحادیه اروپا نیز خواسته شده است که از سفر به این کشورها جلوگیری کنند.

هر یک از 27 کشور اتحادیه اروپا در صورت تمایل آزاد است که اقدامات جدید را اعمال کند. برخی در حال حاضر محدودیت هایی اعمال می کنند.

مقامات اتحادیه اروپا گفتند که هنوز تصمیمی در مورد سایر کشورها در سایر نقاط جهان که موارد ابتلا به این بیماری را شناسایی کرده اند، اتخاذ نشده است، از جمله هنگ کنگ، اسرائیل و بلژیک، یک کشور اتحادیه اروپا.

نوع جدید کروناویروس که برای اولین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد، هشدار جهانی را ایجاد کرده است زیرا محققان به دنبال یافتن اینکه آیا این ویروس به واکسن مقاوم است یا خیر.

مارک ون رانست، ویروس شناس که نوع جدید را در بلژیک شناسایی کرده است، به خبرگزاری رویترز گفت که احتمال بیشتری وجود دارد که زن مبتلا به این نوع جدید در بلژیک مبتلا شده باشد تا زمانی که به خارج از اروپا سفر می کند.

او اوایل ماه نوامبر در مصر بود، اما تنها 11 روز پس از بازگشتش به بلژیک، علائم را نشان داد. او واکسینه نشده است.

سوئیس روز جمعه الزامی برای قرنطینه 10 روزه و آزمایش منفی برای مسافران بلژیک، اسرائیل و هنگ کنگ، علاوه بر ممنوعیت سفر به کشورهای جنوب آفریقا وضع کرد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)