کاندیدای طرفدار تایوان در انتخابات پاراگوئه پیروز شد – RT World News

سانتیاگو پنا همچنین قول داد سفارت اسرائیل را از تل آویو به اورشلیم منتقل کند.

سانتیاگو پنا، اقتصاددان سابق صندوق بین‌المللی پول و وزیر دارایی سابق، 44 ساله، مدعی پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری روز یکشنبه شد و تداوم قدرت حزب کلرادو را که تقریباً بدون وقفه از اواسط قرن گذشته حکومت می‌کرد، افزایش داد.

پس از شمارش تقریباً تمام آرا تا ساعت 10 شب یکشنبه، سانتیاگو پنا با 43 درصد آرا پیشتاز بود. دو رقیب اصلی او رای باقیمانده را تقسیم کردند و پیروزی پنا و رقیبش پدرو آلیانا را در یک دور انتخابات ریاست جمهوری برنده – همه را تضمین می کند.

افراین الگره، رقیب اصیل لیبرال رادیکال (PLRA) حدود 27.5 درصد آرا را به دست آورد، در حالی که سناتور سابق پاراگوئه “پایو” کوبا از حزب جنگ صلیبی ملی با حدود 23 درصد آرا سوم شد.

در حالی که مقامات انتخاباتی هنوز به طور رسمی نتایج را تأیید نکرده اند، ماریو عبدو بنیتز، رهبر فعلی، که واجد شرایط انتخاب مجدد نبود، پیش از این به جانشین وی تبریک گفت و او را رئیس جمهور منتخب خواند.

ما برای آغاز یک انتقال منظم و شفاف که نهادهای ما و دموکراسی کشور را تقویت می کند، کار خواهیم کرد. عبده توییت کرد


آمریکا یک جاسوس ارشد به آمریکای جنوبی می فرستد

در طول مسابقه، پنا توسط رقیب چپ میانه اش آلگره مورد انتقاد قرار گرفت “خدمتگزار” هوراسیو کارتس، سلف عبدو و یکی از اعضای یک نیروی سیاسی به شدت فاسد. وزارت خزانه‌داری آمریکا اخیرا تحریم‌هایی را علیه کارتس و معاون رئیس‌جمهور کنونی هوگو ولاسکز اعمال کرده است و آنها را متهم کرده است. “قابل توجه” فساد. هر دو تمام اتهامات را رد کرده اند.

پنا در مصاحبه ای با خبرگزاری فرانسه قبل از رای گیری گفت که یک بار دیگر سفارت پاراگوئه در اسرائیل را از تل آویو به اورشلیم منتقل خواهد کرد. پاراگوئه در یکی از آخرین تصمیمات کارتس در سال 2018 برای مدت کوتاهی سفارت خود را به اورشلیم منتقل کرده بود. پس از روی کار آمدن عبدو، بلافاصله این حرکت را تغییر داد.

پاراگوئه تنها کشور باقیمانده در آمریکای جنوبی است که روابط دیپلماتیک با تایوان دارد و یکی از تنها 13 کشور جهان است که این جزیره را رسما به رسمیت می شناسد. “جمهوری چین.” مخالفان از درخواست‌های صنایع کشاورزی محلی برای بازنگری در سیاست و تقویت تجارت با پکن حمایت کردند، اما پنا، تکنوکرات و عضو سابق هیئت مدیره بانک مرکزی، این وعده‌ها را نادیده گرفت و قول داد که روابط خود را با تایپه حفظ کند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: