کاخ سفید “خطای” 3 میلیارد دلاری در کمک به اوکراین را توضیح می دهد – RT World News

مقامات قبلاً گفته بودند که مقدار کمک های ایالات متحده به کی یف را چندین میلیارد دلار “بیش از حد” برآورد کرده اند

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، توضیحی را برای یک اشتباه حسابداری بزرگ که اخیراً در کمک های ایالات متحده به اوکراین مشاهده شده است، ارائه کرده است، و استدلال می کند که این اشتباه در واقع خبر خوبی است، زیرا به این معنی است که حتی دلارهای مالیاتی آمریکایی بیشتری را می توان به کیف فرستاد.

در طی مصاحبه ای با جیک تاپر از سی ان ان در روز یکشنبه، سالیوان تحت فشار قرار گرفت تا در مورد پنتاگون توضیح دهد. “اعتراف عجیب و غریب” که 3 میلیارد دلار اضافی در بودجه کمکی واشنگتن به اوکراین پیدا کرده است که میزبان آن را فراخوانده است “یک اشتباه حسابی جهنمی.”

این مقام ارشد کاخ سفید در پاسخ به این سوال که آیا این اشتباه حاکی از عدم نظارت بر 37 محموله جداگانه تسلیحات و سایر کمک‌هایی است که از سال گذشته به کیف ارسال شده است، این مقام ارشد کاخ سفید تاکید کرد که در پایان روز، حتی یک پنی از دلار آمریکا گم نشده یا به اشتباه تخصیص داده نشده است.»

“این هدر دادن آن 3 میلیارد دلار نیست. این صرفاً میزان تجهیزات نظامی است که ما به آنها داده ایم. و روشی که پنتاگون آن را محاسبه می‌کرد این بود که هزینه جایگزینی تجهیزاتی که ما ارائه می‌کنیم چقدر است و نه هزینه واقعی آن تجهیزات.» سالیوان توضیح داد. هنگامی که شما این تعدیل را انجام دهید، معلوم می شود که ما 3 میلیارد دلار اضافی داریم که می توانیم برای ارائه تسلیحات بیشتر به اوکراین هزینه کنیم.


پنتاگون در کمک 3 میلیارد دلاری به اوکراین

او اذعان کرد که پنتاگون باید رقم صحیح را ارائه می کرد “از نظر حسابداری پیشاپیش،” اما استدلال کرد که مالیات دهندگان آمریکایی می توانند به این موضوع اطمینان داشته باشند “این پول به طور موثر و مناسب خرج می شود.”

اعتراف به اشتباه حسابداری قابل توجه هفته گذشته به دنبال انتقادات مکرر برخی قانونگذاران جمهوری خواه در مورد کمک نظامی ایالات متحده به اوکراین است که از زمان تشدید درگیری با روسیه در سال گذشته به بیش از 37 میلیارد دلار رسیده است. پنج‌شنبه گذشته، ۱۹ نماینده و سناتور جمهوری‌خواه در نامه‌ای به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، خواستار پایان دادن به هرزگی‌ها شدند و به تنش‌های خطرناک با مسکو اشاره کردند.

نمایندگان مجلس گفتند که هستند عمیقاً نگران این هستیم که مسیر کمک های ایالات متحده به تلاش های جنگی اوکراین تشدید بیشتر را تهدید می کند و شفافیت استراتژیک بسیار مورد نیاز را ندارد. اضافه کردن که هیچ پایانی در چشم نیست و هیچ استراتژی روشنی برای پایان دادن به این جنگ وجود ندارد.»


ایالات متحده از حمله فرامرزی اوکراین فاصله می گیرد

با وجود این شکایات، اکثر قانونگذاران همچنان از کمک های نظامی نامحدود به کی یف حمایت می کنند و رئیس جمهوری خواه کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا، نماینده مایکل ترنر، اخیراً اعلام کرده است که وجود دارد. “خردکننده” حمایت از ادامه کمک در داخل قوه مقننه

روسیه مدت‌هاست که هشدار داده است که کمک‌های نظامی، آموزشی، اطلاعاتی و سایر حمایت‌های ارائه شده به کی‌یف، آمریکا و متحدانش را عملاً طرف‌های درگیر کرده است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: