ژنرال ارشد اوکراین از نشست ناتو صرفنظر کرد – اخبار RT World

بلوک نظامی به رهبری ایالات متحده گفت که والری زالوژنی به دلیل “وضعیت پیچیده عملیاتی” در کشور ترجیح داد در خانه بماند.

ژنرال والری زالوژنی، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین تصمیم گرفت روز چهارشنبه در نشست بلندپایه ناتو در بروکسل شرکت نکند.

راب بائر، رئیس کمیته نظامی بلوک، در سخنان افتتاحیه خود در گردهمایی روسای دفاعی ناتو به غیبت ژنرال اشاره کرد. او گفت که نامه ای دریافت کرده است “دوست ما” Zaluzhny در روز سه شنبه، توضیح داد که این بود “غیر ممکن” تا او به صورت حضوری یا از طریق لینک ویدیویی شرکت کند.

دلیل تصمیم زالوژنی این بود “وضعیت پیچیده عملیاتی” این مقام ناتو توضیح داد که در درگیری های اوکراین علیه روسیه.

اوکراین ماه‌هاست که در حال برنامه‌ریزی یک ضدحمله گسترده علیه نیروهای روسی بوده است، اما آغاز عملیات را به تعویق انداخته است و مقامات کی‌یف از بدی آب و هوا، کمبود مهمات و بی‌میلی غرب برای تامین هواپیماهای جنگی شکایت دارند.


استولتنبرگ - همه اعضای ناتو از عضویت اوکراین حمایت می کنند

گزارشی از Politico چند هفته پیش ادعا کرد که حامی اصلی اوکراین، ایالات متحده، نگرانی هایی دارد که تأثیر حمله اوکراین ممکن است کمتر از انتظارات باشد.

باوئر در مورد درگیری در اوکراین خاطرنشان کرد که قبلاً وجود داشته است “در ماه پانزدهم” و به ارتش اوکراین اعتبار داد استقامت بسیار زیاد و درخشش تاکتیکی، با پشتیبانی 50 کشور در سراسر جهان.

روسیه هرگز جدول زمانی برای عملیات نظامی خود در اوکراین تعیین نکرده است و گفته است که تا رسیدن به تمام اهداف برنامه ریزی شده خود ادامه خواهد داد.

جلسه ای که زالوژنی از دست داد، بر برنامه ها و راه های منطقه ای ناتو متمرکز بود برای دفاع از مکان‌های کلیدی و مرتبط در اتحادمان در برابر دو تهدید روسیه و گروه‌های تروریستی. بائر گفت. تحقق این برنامه ها نیاز دارد “نیروهای بیشتر و آمادگی بالا در سراسر اتحاد،” او اضافه کرد.

روسیه سال هاست که هشدار داده است که گسترش ناتو به سمت شرق به سمت مرزهای خود را “خط قرمز” می داند. آرزوهای کی یف برای پیوستن به بلوک تحت رهبری ایالات متحده توسط مسکو در میان دلایل اصلی اعزام نیروهای خود به اوکراین بیش از یک سال پیش مورد تاکید قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:
متقاضی ناتو از شرکت در بازی های جنگی این بلوک امتناع می کند

طرف روسی نیز بحران اوکراین را a “جنگ نیابتی” ناتو علیه آن به راه انداخته است. به گفته مسکو، کمک های ارائه شده به کی یف توسط ایالات متحده و کشورهای اتحادیه اروپا – از جمله تامین تسلیحات و مهمات، آموزش برای سربازان اوکراینی و تبادل اطلاعات – این کشورها را عملا به طرف درگیری تبدیل کرده است.