چین قول “اقدامات متقابل” برای تحریم المپیک ایالات متحده – RT World News

پکن به واشنگتن نسبت به تأثیرگذاری بر همکاری در «زمینه‌های مهم» با فراخوان برای تحریم دیپلماتیک بازی‌های المپیک زمستانی آینده در چین و نادیده گرفتن رفتار ایالات متحده به عنوان «بزرگ‌ترین» هشدار داده است.

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین، روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری گفت که درخواست‌ها برای تحریم باید متوقف شود و اگر سیاستمداران آمریکایی در انجام آن عمل نکنند ممکن است. بر گفتگو و همکاری چین و ایالات متحده در زمینه های مهم تأثیر می گذارد.

ادامه مطلب


در حالی که ایالات متحده در حال بررسی تحریم است، پوتین برنامه های خود را برای بازی های المپیک زمستانی پکن تشریح می کند

اگر واشنگتن اصرار دارد که عمداً به مسیر خود بچسبد، پکن خواهد کرد “اقدامات متقابل قاطعانه اتخاذ کنید” لیجیان افزود، در حالی که فراخوان های تحریم را چیزی جز توصیف نمی کند “عظمت.” دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا هنوز هیچ حرکتی را رسما اعلام نکرده است. طبق گزارش روز یکشنبه سی ان ان، انتظار می رود این هفته این کار را انجام دهد.

ماه گذشته، بایدن گفت که در حال بررسی تحریم دیپلماتیک بازی‌های زمستانی 2022 پکن در اعتراض به سوابق حقوق بشر چین، از جمله آنچه واشنگتن به عنوان “قتل عام” اویغورها – یک اقلیت مسلمان ساکن شمال غربی منطقه سین کیانگ چین.

کشورهای غربی، از جمله ایالات متحده و بریتانیا، چین را به ایجاد اردوگاه هایی در سین کیانگ متهم کرده اند که طبق گزارش ها عقیم سازی و کار برده را اجرا می کند. پکن بارها این اتهامات را رد کرده و این سایت ها را مراکز آموزش و پرورش حرفه ای نامیده است.

کاخ سفید در مورد گزارش CNN اظهار نظری نکرد. تحریم احتمالی مقامات ایالات متحده را از حضور در المپیک باز می‌دارد، اما ورزشکاران آمریکایی را از حضور در المپیک باز نمی‌دارد. بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، ظاهراً در حال بررسی تحریم مشابهی نیز هست.