چین از تلاش‌های ماکرون برای صلح در اوکراین حمایت می‌کند – RT World News

پکن گفته است که بحران باید با توجه به نگرانی های همه طرف ها حل شود

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که پکن از تلاش های اروپا برای آغاز مذاکرات صلح درباره اوکراین و در نهایت ایجاد یک چارچوب امنیتی متعادل و پایدار برای این قاره حمایت می کند.

مذاکرات باید بر اساس مذاکرات اروپا باشد “منافع بنیادی بلند مدت” و باید در نظر گرفته شود نگرانی های مشروع همه طرف ها، این مقام چینی روز چهارشنبه در یک نشست خبری روزانه در رسانه ها گفت.

وانگ درباره تلاش گزارش شده امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه برای جلب کمک چین برای کاهش تنش اظهار نظر می کرد.

این سخنگو به اظهارات رئیس جمهور شی جین پینگ در سفر مکرون به پکن در اوایل ماه جاری اشاره کرد، زمانی که رهبر چین اعلام کرد که هیچ دارویی برای بحران وجود ندارد. وانگ استدلال کرد که همه طرف ها باید برای ایجاد اعتماد متقابل قبل از پیشرفت تلاش کنند.


بلومبرگ - مکرون خواهان کمک چین برای میانجیگری صلح در اوکراین است

تلاش فرانسه برای احیای مذاکرات صلح تا تابستان امسال با کمک چین توسط بلومبرگ گزارش شد. گفته می شود که مکرون از مشاور سیاست خارجی خود، امانوئل بون، خواسته است که مستقیماً با وانگ یی، مقام چینی مسئول روابط خارجی در حزب کمونیست، برای تدوین این طرح همکاری کند.

مکرون در سفر خود به پکن از شی جینپینگ خواست تا از نفوذ چین برای ساخت روسیه استفاده کند “به خود بیاید” در مورد اوکراین بر اساس گزارش‌ها، رئیس‌جمهور فرانسه نتوانست همتای چینی خود را تحت تأثیر قرار دهد یا پکن را نزدیک‌تر با موضع پاریس در مورد مناقشه هماهنگ کند.

فرانسه از جمله کشورهایی است که تسلیحات اوکراین را تامین کرده است و از ادعای واشنگتن مبنی بر اینکه عملیات نظامی مسکو علیه همسایه‌اش حمایت کرده است. “بی دلیل.”

چین از تصمیم روسیه برای استفاده از زور انتقاد کرده است، اما با ارزیابی خود موافق است که گسترش ناتو در اروپا و امتناع غرب از اذعان به نگرانی‌های امنیتی روسیه هسته اصلی درگیری است. مسکو این خصومت ها را بخشی از یک جنگ نیابتی گسترده تر علیه روسیه می داند که توسط ایالات متحده و متحدانش به راه افتاده است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: