چگونه زلنسکی به G7 ژاپن رسید

جده، خواب، و یک هواپیمای فرانسوی: چگونه زلنسکی به جی 7 ژاپن رسید

زلنسکی از فرانسه تشکر کرد و گفت که “سیگنال های مثبت” از کشورهای عربی دریافت کرده است

هیروشیما:

هنگامی که ولودیمیر زلنسکی اوکراینی روز شنبه در شهر هیروشیما ژاپن به زمین نشست، دوربین ها روی هواپیما زوم کردند: یک هواپیمای نظامی با برچسب دولت فرانسه.

در مقاطعی از زمان حمله روسیه به اوکراین، اقدامات دیپلماتیک امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، برخی از متحدان او را با وجود ارائه کمک‌های نظامی و مالی قابل توجه به اوکراین از سوی پاریس، خشمگین و نسبت به نیات او محتاط کرده است.

اما روز جمعه در حالی که زلنسکی برای اولین بار برای سخنرانی در اتحادیه عرب در جده فرود آمد، ایرباس فرانسوی منقش به پرچم سه رنگ دستاوردی برای مکرون بود.

به گفته مقامات فرانسوی، پس از گفتگوهای اولیه با میزبانان ژاپنی، به ویژه با توجه به فهرست گسترده‌تری از شرکت‌کنندگان، ایده آوردن رهبر اوکراین به گروه 7 برای چند هفته در دست اجرا بود.

اعضای جنوب جهانی، اصطلاحی برای برخی از کشورهای عمدتاً کم درآمد و متوسط، از جمله هند و برزیل، دو کشوری که از مسکو فاصله نگرفته‌اند، نیز در این اجلاس شرکت می‌کنند.

یک مقام ریاست جمهوری فرانسه با بیان اینکه این تصمیم روز چهارشنبه گرفته شده است، گفت: «اوکراینی ها درخواست کردند که رئیس جمهور زلنسکی توسط ارتش فرانسه منتقل شود».

به گفته مقامات، هیئت اوکراینی قبل از پرواز چهار ساعته به جده به عنوان بخشی از تلاش گسترده‌تر زلنسکی برای ارتباط با کشورهایی که در درگیری‌ها روی حصار باقی مانده‌اند، از مرز لهستان برداشته شد.

یکی دیگر از مقامات فرانسوی گفت: “این فرصتی برای او بود تا موضع خود را با کشورهایی که معمولاً با آنها صحبت نمی کند توضیح دهد.”

زلنسکی که پیش از دیدار دوجانبه با مکرون در هیروشیما صحبت می کرد، از فرانسه تشکر کرد و گفت که “سیگنال های مثبت” از کشورهای عربی دریافت کرده است.

یکی از این مقامات که همراه با هیئت اوکراینی در هواپیما سفر کرده بود، گفت: خسته بودن آنها بسیار جالب بود و از این فرصت استفاده کردند و در پرواز 15 ساعته از عربستان به ژاپن، با عبور از حریم هوایی چین، خوابشان را برآورده کردند. مسیر

اما به گفته این مقام، زلنسکی در چندین نوبت با تیم‌های دیپلماتیک و نظامی خود تماس گرفته است تا نحوه برخورد آنها با پویایی‌ها و دیدگاه‌های مختلف هر یک از طرفین بالقوه خود در مورد جنگ را آماده کند. مقامات فرانسوی گفتند که هدف تغییر مواضع آنها بود.

این اولین باری نبود که پاریس برای ارائه امکانات رفاهی هوانوردی خود وارد عمل شده بود. مقامات فرانسوی گفتند که یک جت فالکون دولت فرانسه در ماه فوریه پس از نشست سران کشورهای اروپایی، زلنسکی را از بروکسل به لهستان برده بود.

مکرون پس از دیدار با زلنسکی در توییتی نوشت: هواپیما به رنگ های جمهوری فرانسه وارد هیروشیما شد. در کشتی، هیئت اوکراینی به G7 آمد تا با ما و شرکای ما برای پیروزی اوکراین و بازگرداندن صلح در اروپا همکاری کند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)