چهارمین رئیس جمهور کره جنوبی که به دلیل فساد زندانی شده بود عفو دریافت کرد – RT World News

پارک گئون هی، یکی از چهار رئیس جمهور سابق کره جنوبی که به زندان افتاد، 18 ماه پس از محکومیت 20 ساله اش به اتهام فساد که منجر به سقوط دولتش شده بود، برای ترویج “وحدت ملی” مورد عفو قرار گرفت.

پارک 69 ساله که اولین رئیس جمهور زن کره جنوبی بود، در سال 2017 پس از استیضاح به دلیل یک رسوایی فساد اداری از سمت خود کنار رفت. او بعداً به رشوه خواری، سوء استفاده از قدرت و نقض قوانین انتخابات متهم و محکوم شد.

سقوط او و خشم عمومی علیه حزبش به رئیس جمهور فعلی مون جائه این و حزب دموکرات او کمک کرد تا قدرت را حفظ کنند.

در ژانویه، بالاترین دادگاه کره جنوبی محکومیت و حکم پارک را تایید کرد و به مراحل قانونی پایان داد و باب را برای عفو باز کرد.


پارک گئون هی، رئیس‌جمهور سابق کره‌جنوبی در دادگاه فساد به 20 سال حبس محکوم شد.

دولت مون با اعلام این عفو ​​اعلام کرد که این عفو ​​برای این منظور طراحی شده است “بر تاریخ ناگوار گذشته غلبه کنید، وحدت مردم را ارتقا دهید و برای آینده دست به دست هم دهید.” به امید این که خواهد شد “عصر جدیدی از ادغام را باز کنید.”

پارک بارها ادعا کرده است که از همه اتهامات بی گناه است و اظهار داشته است که هرگز پولی را قبول نکرده است. پس از عفو، پارک از طریق وکیل خود از مردم برای کل حماسه عذرخواهی کرد و از مون به خاطر تصمیمش تشکر کرد.

تصمیم برای عفو پارک نشان دهنده تغییر موضع قبلی مون در مورد عفو نکردن افرادی است که به اتهام فساد محکوم شده اند. با این حال، با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری فشرده، او درخواست های حزب قدرت مردم پارک را برای عفو او به دلیل بدتر شدن وضعیت سلامتی و تقسیم بندی سیاسی در کشور پذیرفت.

نظرسنجی انجام شده توسط گالوپ کره در ماه نوامبر نشان داد که 48 درصد از رای دهندگان با عفو پارک مخالف بودند، اگرچه این میزان نسبت به حدود 60 درصد در اوایل سال کاهش یافته بود.

پارک سومین رئیس جمهور کره جنوبی بود که پس از چون دو هوا و رو تائه وو به اتهام فساد محکوم شد. چون و روه هر دو یک سال پس از محکومیتشان عفو ​​شدند. پس از محکومیت پارک، دهمین رئیس جمهور کره جنوبی، لی میونگ باک، به اتهام رشوه، اختلاس و فرار مالیاتی در دوران ریاست جمهوری خود به 15 سال زندان محکوم شد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: