پرجمعیت ترین ایالت ایالات متحده ماسک ها را برای مکان های عمومی سرپوشیده بازگردانده است

پرجمعیت ترین ایالت ایالات متحده ماسک ها را برای مکان های عمومی سرپوشیده بازگردانده است

کووید در ایالات متحده: دستور ماسک کالیفرنیا از چهارشنبه اجرایی می شود.

فرشتگان:

مقامات در کالیفرنیا روز دوشنبه گفتند که در حال بازگرداندن ماسک‌ها در تمام فضاهای عمومی سرپوشیده هستند تا سعی کنند از ظهور مجدد کووید-19 در هفته‌های اخیر جلوگیری کنند.

دستور ماسک، که از چهارشنبه اجرایی می شود، برای همه افراد، خواه واکسینه شده یا غیر واکسینه شده اعمال می شود.

لس آنجلس، سانفرانسیسکو و سایر شهرستان‌های کالیفرنیا چندین ماه پیش قانون پوشیدن ماسک را به صورت محلی مجدداً معرفی کردند.

اما سایر شهرستان‌ها، مانند اورنج و سن دیگو، که بسیار پرجمعیت هستند، به قوانین سراسری پایبند بودند که ماسک‌ها را فقط باید در مکان‌های عمومی خاص مانند فرودگاه‌ها، بیمارستان‌ها یا مدارس بپوشید، اما نه در مغازه‌ها، رستوران‌ها یا سینماها. .

مارک غالی، وزیر بهداشت کالیفرنیا گفت که افزایش سریع موارد کووید-19 باعث ایجاد قانون جدید شده است. از زمان تعطیلات شکرگزاری در پایان نوامبر، 47 درصد افزایش موارد داشته است.

تعداد موارد جدید روزانه ویروس کرونا در کالیفرنیا از 9.6 در هر 100000 به 14 مورد در هر 100000 در این مدت افزایش یافته است. غالی گفت که استفاده از ماسک می تواند به جلوگیری از تکرار نرخ بالای عفونت و مرگ در زمستان گذشته کمک کند.

قالی گفت: «این زمان حساسی است که در آن ابزاری داریم که می‌دانیم کار کرده و می‌تواند کار کند. همانطور که به شواهدی نگاه می کنیم که نشان می دهد ماسک ها تفاوت ایجاد می کنند، حتی افزایش 10 درصدی در پوشش داخلی می تواند انتقال مورد را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

دستور ماسک تا 15 ژانویه باقی خواهد ماند.

کالیفرنیا همچنین افراد واکسینه نشده را که مایل به شرکت در اجتماعات بیش از 1000 نفر در یک فضای بسته هستند، محدود کرده است. شرکت کنندگان واکسینه نشده باید آزمایش کووید-19 منفی را ارائه دهند که کمتر از 24 یا 48 ساعت (بسته به نوع آزمایش) زودتر از 72 ساعت قبل گرفته شده است.

اعلامیه کالیفرنیا در همان روز منتشر شد که محدودیت‌های مشابهی در شهر نیویورک اعمال شد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)