پاپ به زنان اجازه داد در نشست اسقف ها رای دهند

فرانسیس از سال 2013 به تدریج نقش افراد غیر روحانی و زنان را گسترش داده است. (پرونده)

شهر واتیکان:

واتیکان روز چهارشنبه اعلام کرد که در یک تغییر نمادین برای کلیسای کاتولیک، زنان و مردم عادی می توانند در مجمع عمومی بعدی اسقف ها رای دهند.

کنفرانس زنان مستقر در ایالات متحده (WOC) در بیانیه ای با استقبال از یک لحظه “تاریخی” گفت: “این یک شکاف قابل توجه در سقف شیشه ای رنگی است.”

مرحله بعدی رایزنی جهانی در حال انجام درباره آینده کلیسا قرار است در ماه اکتبر در رم برگزار شود و برای اولین بار، حق رای دادن به روحانیون مرد محفوظ نخواهد بود.

قوانین جدید منتشر شده در روز چهارشنبه می گوید 70 نفر نیز برای شرکت انتخاب خواهند شد “که نماینده گروه های مختلف وفاداران قوم خدا (کشیشان، زنان مقدس، شماها، وفاداران غیر روحانی) هستند”.

در این آیین نامه آمده است: درخواست می شود 50 درصد آنها خانم باشند و بر حضور جوانان نیز تاکید شود.

این 70 نفر توسط پاپ فرانسیس انتخاب خواهند شد و “نه تنها فرهنگ عمومی و احتیاط آنها، بلکه دانش آنها، هم نظری و هم عملی” مورد توجه قرار می گیرد.

در این بیانیه آمده است: «به عنوان اعضا، حق رای دارند.

رایزنی در مورد آینده کلیسا به موضوعات عمده ای می پردازد، از رسیدگی به پرونده های سوء استفاده جنسی و نقش زنان گرفته تا حقوق طلاق گرفته های مجدد.

از زمان انتخابش در سال 2013، فرانسیس به طور تدریجی نقش افراد عادی و زنان را گسترش داده است، به ویژه با افزایش تعداد زنان منصوب به Curia، “دولت” مرکزی مقر مقدس.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)