وینی موهان کواترا، وزیر امور خارجه

وزیر امور خارجه: هند سومین ناو تارکاش را برای تخلیه سودان مستقر می کند

وی گفت که دولت هند در حال انجام چندین تلاش برای نجات هندی ها از سودان است.

دهلی نو:

وینی موهان کواترا، وزیر امور خارجه هند امروز گفت که هند سومین کشتی نیروی دریایی INS Tarkash را برای عملیات تخلیه در سودان پر از درگیری مستقر کرده است.

وزیر امور خارجه اظهارات فوق را در جریان نشست خبری وزارت امور خارجه درباره عملیات کاوری که توسط دولت هند برای نجات هندی‌های سرگردان در سودان درگیر درگیری آغاز شد، بیان کرد.

آقای کواترا گفت: «به من اطلاع داده شده است که کشتی سوم، INS Tarkash، امروز نیز به عنوان بخشی از تلاش های ما به بندر سودان رسیده است.

وزیر امور خارجه ضمن آگاه کردن رسانه‌ها از نحوه انجام عملیات نجات در سودان، گفت: “دو کشتی نیروی دریایی نیز به عنوان بخشی از تلاش‌های دولت هند مستقر شده‌اند. INS Sumedha اولین کشتی بود که پهلو گرفت، گرفت و تقریباً برداشت کرد. دیروز 300 نفر هندی آنها را به بندر جده آوردند و امروز به بندر سودان بازگشته اند تا گروه بعدی هندی ها را بیاورند و به بندرگاه های امن ببرند.”

وی گفت: دولت هند تلاش های زیادی برای نجات هندی ها از سودان انجام می دهد، از جمله ایجاد اتاق کنترل در هند و سودان.

آقای کواترا گفت: «نارندرا مودی نخست وزیر هند در جلسه ای در سطح بالا سخنرانی کرد و در آن شخصاً مقامات دولت هند را بررسی و به آنها دستور داد تا اقدامات مناسبی را برای کمک و بازگرداندن این هندی های سرگردان انجام دهند».

وزیر امور خارجه همچنین گفت: به عنوان بخشی از تلاش‌های ما، دو فروند هواپیمای C-130 نیروی هوایی هند بسیج شده‌اند و دائماً در جده مستقر هستند و از 19 آوریل در آنجا هستند. همچنین یک اتاق کنترل در جده ایجاد کرده‌ایم. و یک اتاق کنترل در بندر سودان. بنابراین ما دو اتاق کنترل داریم که همراه با سفارتمان کار می کنند. بنابراین یک مثلث کامل از تلاش ها بین اتاق کنترل در جده از طریق کنسولگری و مأموریت ما در ریاض، از طریق تیم اتاق کنترل در پورت سودان وجود دارد. که ساحل شمال شرقی سودان و سفارت ما در شهر خارطوم است.

وی افزود: «و البته، هر یک از این سه مرکز تلاش‌ها و جهت‌گیری خود را برای بازگرداندن سرخپوستان سرگردان با مقر آن در دهلی هماهنگ می‌کنند».

کواترا وزیر امور خارجه نیز از وضعیت کنونی و آتش بس در سودان خبر داد. وی گفت که چندین بار آتش بس اعلام شده و بسیاری از آنها رعایت نشده است.

او گفت: “بازخوردهایی از تیراندازی های پراکنده در جریان است. وضعیت روی زمین همچنان بسیار بی ثبات است.”

آقای کواترا با کنار گذاشتن گمانه زنی ها در مورد تعداد هندی ها در سودان گفت: “تخمین ما این است که تقریباً 3500 هندی وجود دارد. این اعداد تقریبی است.”

او همچنین گفت: “به طور خاص، من فکر می کنم 3000 نفر قبلاً به صورت آنلاین ثبت نام کرده اند. و تقریباً 300 نفر دیگر با سفارتخانه ها در تماس هستند. تمرکز دولت هند در تمام این تلاش ها مشاوره و کمک به اتباع استاندارد هند بوده است. “

وزیر امور خارجه همچنین گفت که اس جایشانکار، وزیر امور خارجه، همچنین با وزرای خارجه سایر شرکای کلیدی که اتباع آنها نیز در سودان گیر افتاده بودند، تماس گرفت.

وزرای خارجه آمریکا، امارات، عربستان سعودی، مصر و شب گذشته با وزرای خارجه انگلیس نیز گفتگو کردند. به طور انحصاری در مورد وضعیت سودان، با هدف ارزیابی که به تلاش های دولت هند برای بازگرداندن هندی های استاندارد به آنجا کمک می کند.”

سودان به دلیل درگیری بین ارتش و نیروهای شبه نظامی شاهد خشونت بوده است.

خلیج تایمز گزارش داد که با کشته شدن بیش از 400 نفر در سودان، آتش بس 72 ساعته برای آرام کردن درگیری اعمال شد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)