ورزش ممنوعیت خود را برای بازیکنان روسی – RT World News

فدراسیون بدمینتون به ممنوعیت شرکت‌کنندگان از روسیه و بلاروس ادامه داده است، اما ورزشکاران پنج‌گانه ممکن است فرصتی برای رقابت پیدا کنند.

فدراسیون جهانی بدمینتون (BWF) ممنوعیت خود را برای شرکت کنندگان روسیه و بلاروس در مسابقات بین المللی تایید کرد و در را به روی امید آنها برای بازی در المپیک 2024 پاریس بسته است. در همین حال، هیئت حاکمه پنج گانه گفت که قصد دارد یک “مسیر” برای بازگشت ورزشکاران دو کشور

فدراسیون بدمینتون مستقر در کوالالامپور تصمیم خود را برای حفظ تعلیق ورزشکاران و مقامات روسیه و بلاروس در روز پنجشنبه، چند روز قبل از شروع مسابقات انتخابی المپیک، اعلام کرد. “این موقعیت نشان دهنده هدف اصلی BWF برای حفظ یکپارچگی مسابقات بدمینتون و تضمین ایمنی همه ورزشکاران است.” این گروه در بیانیه ای اعلام کرد.

اگرچه BWF اذعان داشت که ورزش باید صلح را تقویت کند “به وسیله ای سیاسی برای نفوذ در ژئوپلیتیک تبدیل نشود” در این بیانیه آمده است: نگرانی‌هایی که باعث شد این ممنوعیت در ماه مارس گذشته – هفته‌ها پس از آغاز حمله نظامی روسیه علیه اوکراین – اعمال شود، تغییری نکرده است.

با توجه به تضاد بین اوکراین و روسیه و بلاروس – و تقدم اخیر دولت‌ها در مداخله و ممانعت از شرکت ورزشکاران در رویدادهای ورزشی به‌عنوان وسیله‌ای برای تحریم، به جای اجازه دادن به ورزش برای ایجاد پل‌ها و ترویج همبستگی بین همه مردم – احساس می‌کنیم که چنین ترس هایی برای ایمنی تشدید نشده است.»


بوکسورهای انگلیسی دلیل تحریم مسابقات جهانی را فاش کردند

به طور کلی ورزشکاران باید اجازه رقابت داشته باشند، “بدون قضاوت در مورد گذرنامه آنها و جدا از هرگونه درگیری ژئوپلیتیکی خارج از کنترل جنبش ورزشی.” BWF گفت، اما نگرانی‌های امنیتی همچنان در بحبوحه بحران در شرق اروپا یک تهدید است. علاوه بر این، این گروه اضافه کرد که به موارد بیشتری نیاز دارد “وضوح” در چارچوب پیشنهادی کمیته بین المللی المپیک (IOC) برای اجازه دادن به ورزشکاران روسی و بلاروسی برای رقابت به عنوان شرکت کنندگان بی طرف، بدون نمایش نمادهای کشورهای خود.

“BWF به ابراز حمایت تزلزل ناپذیر از مردم اوکراین و جامعه بدمینتون اوکراین ادامه می دهد و ما تهاجم به اوکراین را که بر خلاف ارزش های اصلی BWF و هدف ما برای دستیابی به صلح عمل می کند، به شدت محکوم می کنیم.” فدراسیون گفت. این است “تاسف آور” این گروه افزود که بازیکنان به دلیل درگیری های ژئوپلیتیکی از رقابت منع شده اند.

هیئت حاکمه پنتاتلون، UIPM مستقر در موناکو، گفت که قصد دارد به ورزشکاران دارای پاسپورت روسی و بلاروسی راهی برای رقابت به عنوان شرکت کنندگان مستقل و بی طرف بدهد. این گروه به منشور المپیک و “به ویژه اصل عدم تبعیض” گفتن اعتقاد راسخ ما این است که ورزش باید از نظر سیاسی بی طرف باشد و اکنون بیش از هر زمان دیگری باید به عنوان وسیله ای برای صلح و نماد همبستگی بین ورزشکاران عمل کند.

UIPM گفت که با مشورت کمیته بین‌المللی المپیک، برای تسهیل بازگشت پنج‌گانه‌های روسیه و بلاروس به رقابت‌های بین‌المللی، روند بررسی مستقلی را ایجاد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:
IOC از «توصیه‌هایی» برای ورزشکاران روسی و بلاروسی رونمایی کرد

فدراسیون‌های مختلف ورزشی جهان در مورد سیاست‌های خود در قبال تحریم‌های روسیه دچار اختلاف نظر شده‌اند. ورزش‌هایی مانند کشتی، تکواندو و سه‌گانه تصمیم گرفته‌اند به روس‌ها و بلاروس‌ها اجازه دهند به عنوان ورزشکاران بی‌طرف شرکت کنند، در حالی که ورزش‌های وزنه‌برداری و سوارکاری از جمله ورزش‌هایی هستند که محرومیت‌های خود را حفظ کرده‌اند.

توصیه IOC برای اجازه دادن به روس ها برای رقابت به عنوان ورزشکاران بی طرف، ورزش های تیمی و رویدادهای تیمی در ورزش های انفرادی را مستثنی می کند.

بیشتر بخوانید:
ویمبلدون با اکراه محرومیت روسیه و بلاروس را لغو کرد