ودکای Absolut صادرات به روسیه را متوقف کرد

ودکای Absolut صادرات به روسیه را متوقف کرد

شرکت Absolut گفت که “تصمیم گرفته است صادرات برند خود به روسیه را متوقف کند.”

استکهلم سوئد:

سازنده ودکای Absolut سوئدی روز سه‌شنبه اعلام کرد که پس از فراخوانی برای تحریم این برند در سوئد و در رسانه‌های اجتماعی، صادرات به روسیه را متوقف می‌کند.

شرکت Absolut گفت که “تصمیم گرفته است صادرات برند خود به روسیه را متوقف کند.”

استفانی دورو، مدیر اجرایی شرکت Absolut، در بیانیه‌ای گفت که این شرکت “وظیفه مراقبت از کارمندان و شرکای خود را انجام می‌دهد، ما نمی‌توانیم آنها را در معرض انتقاد گسترده به هر شکلی قرار دهیم.”

مالک Absolut، پرنود ریکارد، اوایل ماه آوریل به خبرگزاری فرانسه تأیید کرد که صادرات برخی از صادرات به روسیه را پس از اینکه قبلاً در مارس 2022 پس از تهاجم روسیه به اوکراین متوقف کرده بود، از سر گرفته است.

این شرکت خاطرنشان کرد که از نوامبر سال گذشته روسیه مقررات واردات را تغییر داده است که اجازه واردات موازی الکل را بدون اجازه واردکنندگان مجاز می دهد و در نتیجه تحریم های اتحادیه اروپا را دور می زند.

پرنود ریکارد تاکید کرد که تصمیم برای از سرگیری صادرات تا حدی برای محافظت از کارکنان خود در روسیه در برابر “مسئولیت کیفری” و اتهامات “ورشکستگی عمدی” اتخاذ شده است.

اما این تصمیم انتقادات گسترده ای از جمله سیاستمداران برجسته در سوئد را برانگیخت.

نخست وزیر اولف کریسترسون گفت که از اطلاع از این تصمیم “بسیار متعجب” شده است.

برخی دیگر با اشاره به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، خواستار تحریم شدند و آن را “فروپاشی اخلاقی”، “بی ستون فقرات” و “هدیه به پوتین” خواندند.

چندین بار و رستوران معروف در استکهلم فروش محصولات پرنو ریکارد را متوقف کردند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)